Mezi turisty je stále oblíbená platba hotovostí, díky níž mají přehled, kolik utratí. Proto velmi často využívají směnárny. Standardní proces, kdy turista přijde s hotovostí ve vlastní měně a vymění jí za měnu dané země, by mohl být výrazně jednodušší.
V zahraničí je běžné, že si turisté rezervují hotovost u směnárny online, zaplatí kartou a pak si jen vyberou hotovost na pobočce nebo si jí nechají doručit domů stejně jako v jiných nákupech přes web.
Online směnárny v Česku neumožňují platbu kartou. Proč?
V České republice podobnou službu nabízí například směnárny Interchange, ovšem je tu jeden podstatný rozdíl – transakci není možné uhradit platební kartou, natož si nechat valuty doručit domů. To česká legislativa nedovoluje. Zákazník si tak může pouze rezervovat hotovost za sjednaný kurz, ale stejně za ni musí při vyzvednutí na pobočce směnárny zaplatit hotovými penězi.
„V České republice rezervaci měny online zatím využívá jen zlomek našich zákazníků, přestože vidíme setrvalý vzestup. Věříme, že změna legislativy by znamenala skokový vzestup poptávky a zajištění komfortu na který jsou zákazníci zvyklý z jiných online obchodů,” vysvětluje Marek Nácovský, generální ředitel společnosti Interchange. „Budoucnost směnáren je jednoznačně v online prostředí. Doufáme, že české zákony budou tyto digitální platby umožňovat,” dodává Marek Nácovský.
Směnárna budoucnosti? Online platba mobilem, vyzvednutí hotovosti po příletu nebo doručení domů.
(tz)
Ilustrace Pixabay.com