Vůz budící zájem u těch, kteří jsou již klasikou ze Stuttgartu a Mnichova přesycení. Je příjemným osvěžením v kategorii, v níž obvykle vybírají businessmani a businessem žijící ženy s estetickým cítěním. Má francouzský šarm i ostré lokty. Silnici si Peugeot 508 SW ve výbavě GT-Line s motorizací 2.0 BlueHDi 180 podmaní s neuvěřitelnou lehkostí.
Jednoznačně nejkrásnější kombík, kterého jsme v redakci kdy měli. Tak by se dalo shrnout umělecké dílo, jakým bezpochyby tento automobil je. Karoserie je tvarovaná podle posledních trendů, splývavé linie kombinované se sportovní siluetou a robustními prvky vytváří oku lahodící kontrasty. Při pohledu na předek si nelze nevšimnout, že Peugeot se zřekl jemnosti a popustil uzdu sebevědomí. Tento automobil si zasluhuje pozornost všech, kteří touží po nevšedním manažerském autě, jež by podtrhlo jejich neotřelý styl, důstojnost, neoblomnost a umění včas udělat správný krok. Po designové stránce bylo myšleno na detaily. Příkladem jsou precizně ergonomicky tvarované sedačky, použití prémiových materiálů v interiéru i dveře bez rámu. Chválíme dílenské zpracování.
Někdo tvrdí, že zavazadelník je na střední třídu podprůměrný. My si stojíme za tím, že v případě potřeby a s trochou důvtipu tam naložíte klidně celou kancelář. To samé platí, pokud si automobil zvolíte jako dopravní prostředek k cestám po klidných koutech Evropy. Dokonce ani tři plně naložené lodní kufry vaší drahé polovičky s kompletní garderobou, kterou se blýskne na francouzské riviéře stejně jako v monackých kasinech, vám na cestách nebudou kazit den. Přispěje k tomu i široké víko zavazadlového prostoru s nízkou nákladovou hranou. Potěší hands-free otevírání, kdy stačí nohou zakroužit pod nárazníkem.
Panoramatickou střechu si zase chválíme proto, že nejen spolujezdec, ale také cestující na zadních sedadlech tak budou mít dostatek světla, aby mohli doladit poslední detaily firemní prezentace pro klienta nebo představenstvo. Je přímo zrozená pro to, aby člověk čas strávený v autě využil maximálně produktivně.
Peugeot vizuálně odkazuje na určitou dravost. Podobný pocit máte, když do vozu nastupujete. Sedí se totiž relativně nízko, tak jak je zvykem spíše u plnokrevných sporťáků. Přesto je výhled z vozu skvělý a řidiče nic neruší. Koncept Peugeot i-Cockpit má mnoho předností. Budou ho milovat ti, kteří si přejí být neustále ve spojení s technologiemi a se světem. Zvláště příjemná je funkce Mirror screen, s níž dostanete oblíbené aplikace na luxusní kapacitní desetipalcový display. Jediné, co bychom vylepšili, je rozsah možností nastavení volantu. Budíky byly nahrazeny displejem, který je ale velmi vkusně zpracovaný a řidiči klasika nebude nikterak scházet. Přestože středový panel má nádhernou architekturu, je maličko nepraktický. Řidiči i spolujezdci v některých případech ubírá zbytečně místo na nohy.
Nejbáječnější chvíle s Peugeotem zažijete na časově náročnějších cestách. Podvozek je skvěle naladěný. Poskytuje vynikající jízdní komfort. Je velice stabilní, ale není tvrdý. Avšak není ani příliš měkký. Právě chování podvozku předurčuje vůz na dlouhé trasy stejně jako celodenní manažerské popojíždění. Posádka nebude unavená neustálým natřásáním a k jejímu klidu přispěje i schopnost vozu držet precizně stopu. PUEGEOT našel cestu k dokonalému vyvážení jízdních vlastností. Nejlepší hodnocení zasluhuje jízdní režim Comfort.
Osmistupňový automat řadí naprosto logicky, hladce, téměř neznatelně. Je to symfonie. Přispívá k celkovému pocit pohody z jízdy. Dieselový dvoulitr pod kapotou má krásný zvuk, který nerve ani uši, ani srdce. Naopak jemně přede. Jeho odezva při řazení je perfektní, zdá se, že motor s převodovkou pro sebe byly navzájem stvořeny, aby vytvářely jedno obrovské harmonické dílo, díky němuž vás bude jízda ve voze naplňovat zenovým klidem a optimizmem. Nepatrnou výtku máme k voliči řazení, systém není tak intuitivní, jak by nám vyhovovalo, což však může být velmi individuální, a chvilku jsme si na něj museli zvykat. Motor sám je velmi kultivovaný, poskytuje dostatek výkonu pro všechny myslitelné situace. Předjíždění, složité manévrování, popustit uzdu plynu – to vše umí.
O své místo na výsluní se popere odvážně. Peugeot 508 SW je ve střední třídě jasnou volbou, pokud potřebujete nevšední, krásné, reprezentativní auto, vhodné ke komfortu špičkového manažera. Ale vsadili bychom na vyšší výbavu, tedy alespoň úroveň Allure, ideálně však GT-Line. Přeci jen si takový člověk chce za volantem užívat i trochu toho hýčkání navíc než jen perfektních jízdních vlastností.
Kateřina Šimková