Víte, jak se rodí osobnosti? Nestačí jen umět se narodit s těmi správnými dispozicemi. Nejdůležitější je pěstovat vůli, formulovat dlouhodobou vizi a mít stále zaměřený vytčený cíl. A nepustit to ze zřetele ani jediný den. Když se ptáte úspěšných, co bylo jejich hnací silou, dostanete stejnou nebo podobnou odpověď. Je to pocit uspokojení a radosti. Osobnost obchodu, jednatel společnosti dm drogerie markt s.r.o., Ing. Pavel Kadečka v tom není výjimkou.
Čím si myslíte, že jste si získal porotu prestižní soutěže Obchodník roku 2013?
Čím si myslíte, že jste si získal porotu prestižní soutěže Obchodník roku 2013?
Abych pravdu řekl, získané ocenění mne velmi překvapilo. Nevystupuji příliš často na veřejnosti, ani se nedomnívám, že bych vymyslel něco zásadního. Spíš se mi zdá, že zafungovala značka „dm“, naše firma získala již počtvrté prestižní ocenění Obchodníka roku s drogerií a parfumerií, je možno tedy říct, že má zcela jistě určité postavení a zvuk.
V současnosti nejen obchodní, ale všechny společnosti stojí a padají s tím, jak dokáží využít sektor IT k řízení a rozvoji firmy, marketingu a prodeje. Co bylo klíčové v dm?
V dm je při nasazení nejmodernějších technologií zásadní důsledná zákaznická orientace. Všechny změny se snažíme koncipovat tak, aby odpovídaly představám o budoucí tváři našich prodejen a prostředí v nich. Velký důraz klademe na iniciativu a spolupráci příslušných oddělení, spolupracovníci se zapojují do společné činnosti v rámci mezinárodních projektů. Celkový efekt není jenom v tom, že se můžeme podílet na koncepcích vznikajících v rámci celého koncernu, ale zároveň se kolegové pohybují v prostředí, které přispívá k jejich odbornému i osobnímu růstu.
Firmy se prý chovají jako mužské nebo ženské. Společnost dm drogerie markt svou nabídkou vychází více vstříc ženám (a dětem), jak byste zhodnotil její charakter?
Snažíme se, aby byly naše prodejny přátelské k zákazníkům a dokázaly jim nabídnout prostředí, ve kterém se budou cítit dobře. Šíře nabídky, čistota, osvětlení, správná teplota a podobně jsou zcela jistě důležité komponenty, nejdůležitější je ale vztah, který si dokáže vytvořit prodavačka se zákazníkem během krátké chvíle nákupu. Chceme, aby na našich prodejnách působili spolupracovnice a spolupracovníci, které jejich práce baví a kterým dělá radost poradit nebo pomoci. Snad se nám to postupně daří.
Máte svůj recept na úspěch v práci? Pokud ano, prozradíte nám jej?
Úspěch pro mě znamená mít radost z toho, co dělám. U dm jsem již 19 let, tj. téměř od jejího vzniku, pamatuji si pionýrské časy, kdy všichni dělali všechno, a musím potvrdit, že to bylo velmi pestré a motivující. Dnes je pro mě nejvíce uspokojující vidět kolem sebe lidi, se kterými jsem měl čest blíže spolupracovat a kteří využili možnosti a své schopnosti k tomu, aby se zabývali tím, co je naplňuje. A já si mohu říci, že jsem k tomu snad také trochu přispěl.
Jak se cítíte v převážně ženském prostředí?
Krásně.
Muže prý dělají a utvářejí především jejich hobby. Máte koníčky, jimž věnujete hodně času?
To by asi mohla vyprávět spíš moje manželka. Říká, že jediné, co jsem ještě nezkusil, jsou vláčky. Ale třeba i na ně ještě v penzi dojde.
Stal jste se respektovanou Osobností obchodu. Máte před sebou další mety? A nějaká nesplněná přání?
Děkuji za optání, jsem víceméně šťastný člověk s tím, jak to je, a s nadějí a optimizmem vyhlížím všechno nové.
za rozhovor poděkoval Pavel Kačer