Dobré řemeslo stále žije. Ale najít solidní firmu na odbornou práci dá fušku. Když však víte, kam se obrátit, vše jde mnohem snadněji. Řeč je o webovém portále NejŘemeslníci.cz, od jehož výkonného ředitele Martina Ekrta jsme se snažili dovědět podrobnosti:
Jak vznikl nápad založit web týkající se referencí poskytnutých služeb? Bylo to snadné, nebo jste museli překonávat vážné překážky?
Nápad NejŘemeslníků měl Miloš Lenoch v ro-ce 2007, po vlastní negativní zkušenosti s řemeslnou prací. Protože to je skvělý programátor, začal dělat na algoritmu, který umožní výběr firmy na základě autentických referencí předchozích zákazníků a zároveň na základě chování firem pro ně nabízet nejvhodnější zakázky. A snadné to rozhodně nebylo a není. Pokud pominu shánění peněz na rozjezd projektu, následné hledání strategického investora a týmu, bylo velmi těžké udržet balanc mezi nabídkou a poptávkou, získávat důvěru zákazníků a firem a bránit se obcházení systému ze strany podvodníků. Ale ta základní myšlenka pomoci zákazníkovi najít kvalitní firmu a kvalitní firmě umožnit růst je nadále alfou a omegou naší práce, kterou dále rozvíjíme, aktuálně například pomocí Kozlovy pečeti poctivosti, kterou se snažíme odměňovat skutečné mistry řemesla, kteří při své práci jdou o pomyslný metr dál. Zákazník to může ocenit a k odznaku jim poslat i pivo.
Splnila se vaše očekávání, co se týká zájmu zákazníků a firem, samozřejmě i samotného poslání projektu pomoci kvalitě a dostupnosti řemesel?
Myslím, že ani Miloše nenapadlo, že budeme jednou největší portál na řemeslnou práci v ČR. Že ročně obsloužíme desítky tisíc zakázek, budeme sdružovat přes 30 000 řemeslníků po celé republice a atakovat hranici 100 000 ověřených referencí.
Proč jste zahájili spolupráci s pivovarem, co si od ní slibujete?
Na spolupráci mi přijde skvělé, jak jim jde o totéž co nám, tedy ocenit kvalitu práce a poctivost, nežehrat na současnost. Naopak vyzdvihovat, že se u nás stále řemeslo umí dělat ve skvělé kvalitě, a taky ukazovat společnosti, že řemeslo má skutečně zlaté dno a dají se v něm vydělat velmi zajímavé peníze.
Kam chcete webovky směrovat dál, kde vidíte příležitost k dalšímu rozvoji?
Naše další kroky jsou jasné, chceme pracovat na tom, abychom nebyli jen zprostředkovatel řemeslné práce, ale abychom se stali největším webem se stavební tematikou v Česku. Místem, kde najdete všechno, co s řemeslem souvisí. Máme miliony fotografií, které vás mohou navést a inspirovat, pracujeme na vlastním obsahu, kde ukazujeme aktuální stavební trendy, porovnání materiálů a technologií, ale chceme radit i na poli legislativy.
Čím vás projekt nejvíc potěšil a překvapil?
Nejvíc mě těší práce s týmem lidí, kteří jsou na stejné vlně. Baví mě s nimi vymýšlet, jak posouvat naši službu dál a ulehčovat lidem život. Upřímně vím, že to není samozřejmé a vážím si toho. A co mě nejvíc překvapilo? Těch věcí je dost, ale hodně mě překvapil ten obrovský nárůst poptávky po řemeslných pracích v posledních dvou letech. Pak také velmi pěkný trend v požadavcích zákazníků na kvalitu odvedené práce a v neposlední řadě velké množství pozitivních ohlasů řemeslných firem, že zákazník ocenil jejich nadstandardní práci a poslal jim naším prostřednictvím zmíněné pivo.
mnoho zdaru poctivému řemeslu
popřál Pavel Kačer
www.nejremeslnici.cz