Plzeňský Prazdroj má za sebou mimořádně úspěšný rok. Na domácím trhu loni prodal 7,2 milionu hektolitrů piv, což je o 3,8 % více než v předchozím roce. Rostly prodeje nejen v obchodech, ale i v restauracích. Nejvíce se dařilo nealkoholickým pivům, růst táhly i ležáky a cidery.
Prazdroji se v roce 2018 podařilo otočit klesající vývoj posledních let v hospodách a restauracích, když zvýšil prodeje čepovaných piv o víc než 2 %. K úspěchu přispělo loňské velmi teplé počasí s historicky nejdelší hlavní letní sezonou, výrazně se však projevil i pozitivní dopad dlouhodobých aktivit Prazdroje na podporu hospod a restaurací, jako je zlepšování prostředí i provozu a zvyšovaní kvality služeb.
„Jsem rád, že se tyto naše aktivity projevily na zvýšené přízni zákazníků. Z mnoha průzkumů víme, že hospody, které se zapojily do našich programů podpory a zvýšily kvalitu nabízených služeb, rostly rychleji než zbytek trhu,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
Dalším klíčem k úspěchu bylo podle něj rozšiřování konceptových hospod, kterých loni přibylo celkem 13. Kromě rozšiřování stávajících konceptů Srdcovka, Kozlovna a Radegastovna představil Prazdroj nový koncept hospod s pivem Pilsner Urquell – Plzeňka. Úspěšná byla také Volba sládků, která funguje pátým rokem už v téměř 1 500 hospodách po celé ČR a v objemu rostla o 14 %.
Prodeje v obchodech loni vzrostly společnosti Plzeňský Prazdroj o 5 %. Zvýšily se přitom jak prodeje piva v plechovkách, tak i ve vratných lahvích.
K celkovému rekordnímu prodejnímu výsledku Prazdroje výrazně přispěla nealkoholická piva, která se na růstu podílela téměř z poloviny. Prodeje Birellu loni vzrostly o více než 20 %. Dařilo se všem nabízeným variantám, zejména pak těm ovocným a nejnovější řadě Botanicals. Birell si tak u spotřebitelů zajistil pevnou pozici přírodní alternativy slazených limonád. Oblibě se těší jak v plechovkách a lahvích, tak i čepovaný.
V roce 2018 rostly také ležáky. „Češi ležáky milují, což potvrdil i loňský rok, kdy rostl zájem spotřebitelů nejen o Radegast Ryze hořkou 12, ale také tradičně o Pilsner Urquell nebo ležáky značky Gambrinus. Celkově v loňském roce vzrostla poptávka po našich ležácích o 5 %“, dodává Tomáš Mráz. K úspěchu segmentu ležáků přispěla také loňská novinka Kozel Mistrův ležák.
Významně loni rostly také prodeje ciderů, a to o 12 %. Úspěch zaznamenalo Frisco díky úspěšné marketingové komunikaci i velmi podařenému uvedení 0,4 l plechovek na trh. Kingswood zaujal spotřebitele novým designem a novým členěním své nabídky po vzoru kategorie vín na Kingswood Dry, Kingswood Original a Kingswood Rosé.
(tz)