Je to příjemné přijet do hotelu nebo na chatu a nechat plynout čas kolem sebe. Přijmout pohostinnost spojenou s pohodou, dobře se bavit, nebo naopak mlčet, jak kdy. Při tom ochutnávat z nabídky skvělých uzenin, ať ráno při snídani, nebo večer u táboráku. Obchodní model výrobce uzenin, majitele hotelu a chaty vychází vstříc všem, kteří mají rádi kvalitu a pohodu. Jak? O tom slova obchodního ředitele firmy Uzeniny BETA Jiřího Součka:
Modely podnikání se různí. Někdo se úzce specializuje, druhému vyhovuje mix nejrozmanitějšího zaměření. Beta uzeniny mají několik aktivit, které se vzájemně prolínají. Jaká je filozofie?
Naše filozofie je zcela jasná a srozumitelná. Pokud něco děláme, tak vždy se zájmem, zápalem pro věc, a hlavně s myšlenkou na spokojeného zákazníka. V našem případě bych neřekl, že jde o nějaký mix, ale o plánované propojení jednotlivých aktivit firmy, které se báječně doplňují, a dovedou tak našemu zákazníkovi či hostovi nabídnout velkou spoustu zážitků jak gurmánských, tak cestovatelských.
Výroba uzenin, tříhvězdičkový Hotel Churáňov, horská Chata Milíře v Peci pod Sněžkou. Nabízí se synergie, kterou vaše firma dokáže obchodně dobře zhodnotit. Máte již věrné zákazníky? Kterým chutnají vaše výrobky a kteří se vracejí do hotelu na Šumavě nebo Chaty Milíře?
Samozřejmě! Máme věrné hosty, kteří dokonce již pravidelně střídají naše jednotlivé ubytovací kapacity a pro zimní dovolenou plánují cestu do Hotelu Churáňov (www.churanovhotel.cz) a v létě naopak podniknou výlet do Krkonoš na Chatu Milíře (www.chatamilire.cz) za procházkami či dalšími aktivitami, nebo je tomu naopak. I svým zákazníkům ze spektra uzenářského nabízíme možnosti na strávení celoročních pobytů v našich kapacitách, a to jak pro individuální klientelu, tak třeba též pořádáme různé akce pro skupiny našich odběratelů. Hlavně zmíním rozmanité druhy školení, výjezdních zasedání, prezentací výrobků, novinek apod. Dle reakcí našich hostů se domnívám, že tento nastavený směr je jistě dobrou formou spolupráce a každý z návštěvníků si jistě rád pochutná na dobré kávě, džusu, posnídá dobrou a kvalitní uzeninu, ovoce, zeleninu, sýry, cereálie. Hned je ten den veselejší!
Čím se lišíte od konkurence?
Hlavním rozdílem v uzenařině je naše zásada, že budeme vyrábět dobrou a kvalitní uzeninu bez jakýchkoliv náhražek, šizení a separátu. Proto máme i vlastní slogan: Separát je pro nás sprosté slovo! Razíme cestu, že buď je zákazník ochoten akceptovat cenu za takové výrobky, nebo je raději nebudeme vyrábět. Pro takové skupiny v sortimentu máme pak několik dodavatelů, kteří umějí nabídnout levnější druhy výrobků. Toto pravidlo dodržujeme již osm let od zahájení vlastní výroby a podle našich úspěchů jsem přesvědčen, že naši zákazníci toto vnímají jako pozitivní v našem vzájemném vztahu.
Co se týká konkurence v ubytovacích službách, zde mohu zmínit několik skutečností. Sami naše objekty provozujeme, nejde o nájmy či pronájmy. Každá investice míří na konkrétní místo a do konkrétního vybavení. Každý měsíc investujeme do zvelebování prostředí pro naše hosty. Chata Milíře – nové dekorativní prvky, mini golfové hřiště, sadba vlastních kuchyňských bylinek, úprava dětského hřiště. Hotel Churáňov – nové ložní prádlo, matrace, vybavení volnočasových prostor, wellness, fény, vybavení kuchyně, venkovní dekorace atd.
Lidé slyší na zážitky. Při nakupování i během hostování v hotelu. Chceme se bavit. Nepřeháníme to s očekáváním? Dá se ještě vůbec něco okouzlujícího vymyslet?
Tak abych pravdu řekl, v uzenařině je prostor pro nějaké inovace a nápady již dost omezený. Zákazníci nám kupují hlavně zaběhnuté a odzkoušené druhy výrobků. Jen pro příklad mohu uvést, že za dobu našeho působení v oblasti výroby uzenin máme v číselníku výrobků přes 180 položek a v současné době jich připravujeme 43 druhů. Zde je jasně vidět, kolik nápadů a pokusů již bylo za těch osm let uvedeno na trh a jaký je výsledek. Tu samou praxi vidíme i u konkurence či dovozů. Z deseti novinek uvedených na trh se ujme jedna položka. To je prostě fakt. O to větší kouzlo přinášejí obchodní aktivity ve vztahu k ubytovacím aktivitám. Zde je pole možností obrovské, nevyčerpatelné a s těmito aktivitami se dá krásně pracovat. Nikdy nevíte, na koho narazíte. Pro někoho je za vidinou ideální dovolené klid a pohoda s wellnessem, pro někoho musíme vymýšlet program na každý den. To mluvím hlavně o organizovaných skupinách, kterým se sestavuje program přesně podle jejich požadavku. Ať jde o sportovce, nebo třeba firmy, které chtějí uspořádat akci pro zaměstnance v podobě bowlingu, lukostřelby, vyjížďky na kolech, elektro kolech, koloběžkách, nebo třeba výletech po krásách místní přírody. Samozřejmostí je propagace na sociálních sítí Facebook a Instagram, kde se široká veřejnost dozvídá o aktuálních akcích v okolí.
Na pořad dne přichází také kvalita. Udržet se na špičce je náročné. Zejména potravinářství je pod přísnou kontrolou odborníků i veřejnosti. Vám hodně pomohla soutěž Česká chuťovka, v níž jste nasbírali řadu ocenění za vynikající chuť uzenářských výrobků. Jak?
To máte úplnou pravdu. Kvalita a solidnost hraje v dnešní době naše první housle. Soutěž Česká chuťovka nás ihned od zahájení výroby posunula na špici mezi výrobci. Toto ocenění bereme každý rok velmi vážně. Kontroly ze strany státní správy jsou na našich provozech běžnou denní rutinou. Jak se říká, vždy je to o lidech. Nikdo nás nemusí učit, že při práci s potravinami má být čisto a dodržována přísná hygienická pravidla a výrobní praxe. Na to nepotřebujeme Němce, Poláky, ani další chytré hlavy z EU. Ať se někteří z našich konkurentů přijedou podívat, jak vypadá český potravinářský závod. Na to nepotřebujeme ani žádné dotace, jako někteří. Při vyplňování přihlášky do soutěže mám takové mrazení v zádech, abych vybral dobré výrobky, které budou chutnat všem. Myslím tím nejen hodnotitelskou komisi, dětskou porotu či novináře, ale opravdu všechny skupiny konzumentů, i když se říká, že co člověk, to chuť.
Ostatně – kolik vašich produktů může logo Česká chuťovka už dnes používat?
K letošnímu roku se oceněním může pochlubit celkem 24 výrobků, kdy některé získaly i několik chuťovek v jednom ročníku.
Pokusíte se zúčastnit i letos, v jubilejním 10. ročníku?
Jistě. Ba právě! Desátý, jubilejní ročník je pro nás další výzvou, kterou nechceme podcenit. Musím otevřeně přiznat, že to bude velmi složité, ale člověk nikdy neví, čím porotu osloví. Jen jednoduchý příklad: na poslední chvíli jsem přihlásil celkem šest výrobků, kdy jsme s napětím očekávali, zda alespoň dva nebo tři výrobky uspějí. Teď si představte tu euforii, když jsem se dozvěděl, že ze šesti přihlášených výrobků jsme získali osm ocenění. No něco neuvěřitelného a Kojetická začouzená klobása byla dokonce vyhodnocena jako nejlepší uzenářský výrobek a oceněna cenou novinářů!
A mohou strávníci Hotelu Churáňov nebo Chaty Milíře dobroty Uzenin BETA ochutnávat v plném sortimentu? Případně si je i nakoupit při odjezdu?
Naše výrobky samozřejmě využíváme v plné míře při snídaňových bufetech, obědech či večerních rautech na obou zařízeních. Vždy se snažíme o maximální pestrost a výběr, aby si každý strávník našel to svoje oblíbené. Značné uplatnění mají naše výrobky při tvorbě obložených mís či prkének při firemních akcích nebo při soukromých posezení u lahvinky vína a něčeho malého k zakousnutí.
Provozujete pět vlastních prodejen. Je to drahý špás, nebo jsou takové prodejny schopné se dobře uživit?
Maloobchodní prodejna, to je kapitola sama pro sebe. Každý provozovatel se mnou bude jistě souhlasit, když řeknu, že jde o hodně drahý špás. Poohlédněme se třeba tři čtyři roky zpět. Nebylo EET, kontrolní hlášení, kontroly probíhaly tak nějak normálně. To, co se však děje poslední dva roky, to stojí za to. Kdybych popisoval průběh některých kontrol, tak by to zkazilo celé dosavadní příjemné povídání. Kdyby prodejny nesloužily jako místo pro prezantaci vlastních výrobků, už bychom je neprovozovali.
Vyrábíte v Krkonoších. Stačíte na požadavky milovníků grilovaček a tábornických ohýnků v létě? Čeho se nyní nejvíce prodává?
Stačíme. Umístění výrobního závodu na Pecce není žádnou překážkou. Naopak se nám podařilo za léta působení na Pecce ukázat, že nejsme „zpovykaní“ Pražáci, ale že jsme do podhůří Krkonoš přišli podnikat dlouhodobě, s jasným cílem a filozofii naší firmy přenášíme i na naše výrobní kolegyně a kolegy. Velmi si práce svých zaměstnanců vážíme, a pokaždé, když procházím výrobní prostory, tak se snažím přijít s nějakým, alespoň drobným nápadem na vylepšení nebo zjednodušení pracovních podmínek. Objednávky uspokojujeme bez nějakých větších komplikací, ale je to, jak vždy říkám, o souhře mnoha a mnoha faktorů, aby vše dobře dopadlo. V letní sezoně se samozřejmě nejvíce prodávají špekáčky, klobásy, uzená masa, a ať je léto, nebo zima, tak jednoznačně gothajský salám a šunky, kdy poslední dobou sleduji značný zájem o šunky výběrové, nejvyšší jakosti, nebo i standardní s nějakou přidanou hodnotou.
A pořádáte v hotelu i na chatě podvečery s chutí Uzenin BETA?
Trochu jste mne rozesmála! To je výborný nápad na tematický večer. Ale nyní vážně. Jak jsem zmiňoval výše, naše výrobky využíváme hojně a samozřejmě připravujeme grilovací večery, večery u ohně se špekáčky apod. Jak říkám s nadsázkou v humorném tónu při prezentacích: Nacpeme vám pupíky, až vám ulítaj knoflíky. Jinými slovy: kdo ochutná, už s námi zůstává.
Přeji tedy všem čtenářkám a čtenářům báječné a pohodové léto. Rádi vás přivítáme v prostorách Hotelu Churáňov a Chaty Milíře při setkání s chutí uzenin BETA. Přesvědčíme vás, že to, co děláme, děláme s chutí.
za rozhovor poděkovala Eva Brixi