Čeští herní vývojáři ve spolupráci s mezinárodní humanitární organizací ADR A spouští charitativní mobilní hru Husky: The Savior. Jejím prostřednictvím chtějí lidem po celém světě umožnit aktivně se zapojit do pomoci dětem postiženým konfliktem v Sýrii. Hra mj. upozorňuje na rostoucí problém tzv. ztracené generace. Zájemci si hru mohou stáhnout zdarma do chytrých telefonů a tabletů s operačním systémem Android nebo iOS.
Hraním hry lidé tvůrcům pomohou získat finanční prostředky na vzdělávací aktivity organizace ADR A, která v Sýrii působí. „Většina zisku půjde na vzdělávací a sociálně-psychologickou pomoc dětem zasaženým následky probíhající občanské války v Sýrii,” uvádí ředitel české pobočky organizace ADR A Radomír Špinka. A dodává:
„Právě v investicích do obnov y školství, ale i zdravotnictví a infrastruktury přímo v zasaženém regionu vidíme spolu s tvůrci jednu z možných cest řešení.” Vedle dobrovolných nákupů tzv. herní měny hra generuje zisk na finanční sbírku také prostřednictvím inzerce, resp. reklam, které má uživatel možnost dobrovolně zhlédnut přímo v aplikaci.
„Husky nabízí skvělý způsob, jak se může zapojit opravdu každý,“ popisuje hru Game Designer Šimon Pánek.
„Můžete hrát odkudkoliv, kdykoliv a jakkoliv dlouho – každá minuta se počítá. Zábavným způsobem tak můžete i pomoct.“ Tento inovativní způsob marketingu přitom v Česku není ojedinělý, nedávno na trhu stejným způsobem uspěla hra upozorňující na duševní nemoci. „Žijeme v 21. století – době sociálních médií, neuvěřitelného vědeckého pokroku, pokročilé zdravotní péče a celkovém luxusu. Všichni víme, co se děje v Sýrii, přesto nejsme schopni to zastavit,” dodává motivaci jeho týmu, proč s v ý vojem hry před dvěma roky začali.
„V Sýrii a v sousedních státech, kam syrské rodiny utekly, neustále roste tzv. ztracená generace. Jedná se o generaci dětí, které mají kvůli válce omezený přístup do škol a tím prakticky ani žádnou budoucnost. Konkrétně v Libanonu se jedná o více jak půl milión dětí a ADR A a i jiné organizace dělají všechno proto, aby se ona ztracená generace redukovala. Celá nevzdělaná generace totiž může znamenat obrovský problém do budoucna, kterému musíme nutně předcházet,“ varuje Radek Špinka, který má s misemi z Blízkého v ýchodu osobní zkušenost.
Hra je postavena na přenesené metafoře, ve které věrný přítel člověka – pes plemene husky – zachraňuje ztracená štěňata. Jedná se o jednu z takzvaných endless runner her, kdy je účelem získat co nejvíce bodů, resp. uběhnout co nejdále a najít tak co nejvíce štěňat. V případě ztráty života je možné se do hry vrátit např. zhlédnutím reklamy, která je další cestou, jak aplikace nenásilně získává zisk na charitativní účely.
Mobilní hra Husky: The Savior je ode dnešního dne zdarma ke stažení na Google Play a Appstore.
(tz)