Tři z pěti Čechů Tři z pěti Čechů se považují za kutily

Češi rádi a často kutí, a to muži i ženy srovnatelnou měrou. Jde o celonárodní kratochvíli provozovanou napříč všemi socioekonomickými skupinami, jak vyplývá z průzkumu Raiffeisen stavební spořitelny. 

V rámci výzkumu Raiffeisen stavební spořitelny oslovila agentura NMS Market Research tisíc Čechů a Češek s otázkou, zda se považují za kutily. Na 24 % mužů a 13 % žen odpovědělo, že rozhodně ano, přičemž „spíše ano“ odpověděli dva z pěti dotázaných. Záporně se vyjádřilo 33 % mužů a 45 % žen. Poměr kutilů kolem 60 % zůstává zachován napříč věkovými i příjmovými skupinami.Typickým všeumělem je člověk nad 55 let, který žije v rodinném domě. Mladší lidé se doma do různých oprav a úprav pouští méně často, stejně jako obyvatelé paneláků. Několikrát za týden kutí 16 % respondentů. Několikrát za měsíc se do práce v domě či na bytě pustí dva z pěti dotázaných.

„Kutilství jako typicky český fenomén kvete i v jednadvacátém století. Stojí přitom za pozornost, že vylepšování domácnosti se věnují muži i ženy srovnatelnou měrou,“ řekla Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny a dodala: „Více než 60 % respondentů se už někdy při kutění zranilo. Přesto se mezi lidmi stále jedná o oblíbenou činnost, kterou si zpestřují svůj volný čas.“Zajímavé jsou i odpovědi na otázku, kde respondenti hledají inspiraci. Jednoznačně nejoblíbenějším zdrojem je internet, s odstupem potom přátelé či známí. Cenné tipy a návody lidé také čerpají z tematických pořadů v televizi nebo z časopisů.

(tz)