www.odevydorachoty.cz

Craftswoman_studio_-_1328,_5334,_9503_4Když se člověk při práci venku může spolehnout na své oblečení, není mu horko ani zima, bunda nepromoká, kalhoty neškrtí, vše je praktické a dobře udržovatelné, a navíc slušivé – pak se nejen dobře pracuje, ale i na výkonu je to znát, navíc… Ale to vše vám poví Martin Erba, jednatel společnosti AC-T servis spol. s r.o., jejíž sídlo najdete v Praze – Horních Počernicích. Tu firmu určitě znáte, není na našich stránkách poprvé.
Nedávno jsme právě ve Fresh Time představovali váš nový sortiment, tedy řemeslnické nože a nádherné ručně kované sekery značky Hultafors. Zatím se vše u vás točilo kolem kovu. A nyní úplně jiný směr – pracovní oděvy a prádlo…
Zdá se, že to nemá spojitost. Kdo se však v oboru orientuje, ví, že Hultafors má v portfoliu značku Snickers, a to jsou právě ony pracovní oděvy. Já sám si je delší dobu kupuji a oblékám je třeba k práci na zahradě nebo když je potřeba cokoli v nepřízni počasí udělat kolem našeho domu. Přesvědčil jsem se doslova na vlastní kůži, že jsou to nesmírně praktické věci a za velice příznivé ceny. Takže – proč ne? Přišli jsme s návrhem na zastupování značky na našem trhu.
Byla to delší dobu promýšlená strategie, hledali jste, čím obohatit nabídku?
Ani ne, přišlo to nějak samo. A skutečně na základě mé osobní zkušenosti.
Jsou to oděvy pro muže, anebo má šanci i odvážná žena?
Nabídka nediskriminuje, pro ženy jsou některé kousky zcela určitě a jsou konstruovány s ohledem na ergonomii ženského těla, ale samozřejmě sortiment více cílí na muže a chlapské profese. Oděvy jsou hodně funkční a především ven do nepohody, nejsou pro lékaře nebo pekaře, ale pro stavaře, údržbáře, elektrikáře, malíře, natěrače, hasiče, práce ve výškách, v dešti, v terénu, jako je les, třeba pro dřevorubce. Na léto i na zimu.
K tomu je i termoprádlo, ale také ponožky, čepice a rukavice.
Pracovní rukavice, to už je dnes obor sám pro sebe…
To s vámi souhlasím. Značka, již zastupujeme, má však jeden unikát – rukavice se u nás prodávají po jedné. Třeba na levou ruku, jinak je konstruovaná ta na pravou. To proto, že v každé ruce se drží při práci něco jiného, třeba kladívko a hřebík. Každá ruka se jinak namáhá a má jinou polohu. Také se levá a pravá rukavice jinak opotřebovává. Takže užitečné je nakupovat po jedné pro účel, k němuž bude využita.
Když si tak listuji katalogem, skoro bych si něco z nabídky pořídila i pro vlastní řádění na zahradě. Podzim se hlásí s mlhami i větrem v zádech.
Už za první měsíce se nám hlásí řada klientů, kteří využívají oděvy pro své volnočasové aktivity. Do terénu, do nepohody. Mohu skutečně doporučit. Je rozdíl pracovat ve starých montérkách či teplácích nebo seprané bundě, kterou nedopnete nebo si pořídit něco, v čem se člověk cítí pohodlně, nezpotí se nebo nepromrzne. A ještě se nemusí stydět před sousedem, že vypadá jak chudý příbuzný.
Udržuje se toto oblečení složitě?
Úplně jednoduše. Pere se na 30 stupňů, nelze však používat aviváž.
Kde a jak si mohou zájemci objednat, osahat, seznámit se?
V současné době máme v naší firemní prodejně v Horních Počernicích vzorky na ukázku. Ten, kdo má zájem o nákup, zavolá, dohodne se s naší obchodní zástupkyní a ona za ním přijede, předvede, doporučí. Jezdíme také na různé akce, kde oblečení předvádíme.
Větší sortiment přímo do prodejny chystáme zjara. Zřídili jsme také samostatný web www.odevydorachoty.cz, kde je možné načerpat další informace z katalogu a ceníku.
Trh jsme začali také oslovovat na základě našich osobních kontaktů, jež vyplynuly z naší dosavadní podnikatelské činnosti. Spolupracujeme například s řadou stavebních firem, s lesníky, údržbáři, s obchodními řetězci. Zájem o pracovní oděvy jmenované značky nás až překvapil. Neznamená to však, že by našimi odběrateli byly jen firmy. Nabídka platí pro všechny, stačí vyzkoušet.
Znamená to, že přecházíte z dveřního kování, krbového nářadí k jiné oblasti?
V žádném případě. Pracovní oděvy by neměl být náš hlavní sortiment, jde o doplňkovou záležitost, jak my říkáme, náš vedlejšák, ale pojatý se vší zodpovědností. Budeme mu věnovat stejnou pozornost jako všemu, co děláme. Věříme však, že i tato specializace se nám vyplatí a že zpětně dopomůže k nárůstu tržeb hlavního sortimentu, že od nás zkrátka firmy na jednom místě nakoupí více toho, co se jim hodí, co potřebují.
Mluvíte o těch bundách, kalhotech a ponožkách úplně bez starostí, jste v pohodě. To jste kouzelník a vůbec vás neděsí, že neprodáte?
To určitě ne. Máme však podnikatelskou výhodu: My nemusíme. Nemusíme do toho jít. Ale chceme, je to pěkné zboží, líbí se nám a máme s ním ty nejlepší zkušenosti. Proto víme, že to půjde. Proč bychom si dopředu dělali starosti a ubírali si životní energii?
Do práce často zapojujete humor, vím to o vás…
Jaký by byl život bez něj? Podnikatel se přece nemůže mračit. Ostatně humor jsme již viditelně uplatnili v názvu zmíněného webu: www.odevydorachoty.cz. Když si někdo vybere, objedná, druhý den zboží má. A to není vtip, ale fakt.
Naši koncepci velikostí, letních a zimních akcí až po výprodeje, nabídku novinek budeme pilovat, a také v naší firemní prodejně bude na skladě vždy to základní v obvyklých velikostech. Chceme přinášet řemeslníkům pohodlí a dobrou náladu, vždyť v pracovních oděvech tráví celý den.
zaznamenala Eva Brixi