Pánové, ruku na srdce! Co všechno jsme ochotni udělat pro to, abychom zaujali dámu? Na tuto řečnickou otázku ať si každý odpoví sám. V jednom se však asi shodneme. Každý na to jde jinak a úspěch není předem zaručen. A přitom možná stačí málo – vyjít zjevným i více méně podvědomým přáním žen vstříc. Ale která to jsou? Rozhodli jsme to zjistit s tím, že na věc půjdeme rovnou ke „kováři“, nikoli ke „kovaříčkovi“. Ptali jsme se známých podnikatelek a manažerek, které mají s výběrem a hodnocením lidí bohaté zkušenosti. A také těch dam, pro něž je estetické cítění profesionálním předpokladem. Položili jsme jim základní otázku:
Čím vás muž na první pohled zaujme?
Zde jsou odpovědi, které nejsou vyjádřeny jen slovy, ale i tužkou nebo perem.
Mgr. Erika Duchanová, ředitelka Identity & Komunikace, UniCredit Leasing
Pokud jde o muže, nejsem nijak vyhraněná, co se týká vzhledu. Muž mne dokáže zaujmout, až když promluví, protože tehdy se projeví – tím co řekne a jak.
Věra Krumphanzlová, akademická malířka
Vždy se ohlédnu za mužem, který má „sexy“ vyholenou lebku a je při těle, ovšem nejvíce mne dostane, když tentýž muž (ideálně) má na sobě roztomilé bermudy a koukají mu z nich chlupaté nohy. A teď vážně. Na první pohled mne muž zaujme aurou, vzhledem, modrýma očima.
Markéta Šichtařová, ředitelka Next Finance
První sekunda patří účesu: neupravené dlouhé vlasy totiž obyčejně odhalí Francouze ještě dříve, než promluví, nudný krátký sestřih někdy doplněný knírkem jednoznačně signalizuje Němce, krátký sestřih česaný do čela ukazuje často na Angličana a tak dál. Druhá sekunda patří oblečení: To zase obyčejně rámcově prozradí profesi a zaměření svého nositele, rozliší kancelářskou krysu od chovatele koní ještě dřív, než třeba pohled na ruce, i kdyby se dotyčný pokoušel pravdu maskovat. A když už mám v prvních dvou vteřinách proklepnutou národnost a obor, v němž se muž pohybuje, podívám se na jeho… ehm… pozadí. To mi zase prozradí, zda se mi ten muž líbí, či ne.
Jaroslava Procházková, kostýmní výtvarnice
Pronikavým pohledem, mluvou celého těla, tvarem rukou, kvalitní botou.
Ing. Naďa Kverková, obchodní a marketingová ředitelka, Vamberecká krajka CZ
S ohledem na moji profesi by se nejspíš slušelo napsat, že takový, který dokáže nosit něco krajkového. Doba ručně paličkovaných luxusních límců a podobných nezbytností z dob císaře Rudolfa II. je pro dnešní muže (ale nejenom pro ně) naštěstí už jen úsměvnou historií. Přirovnání jsem však nezvolila náhodou. Jde totiž o úsměv, který je tím prvním, čím mě dokáže muž zaujmout. Vnímám jej jako „přátelskou pozvánku“ zajímat se o jeho nositele trošku víc. Hned v druhém gardu jsou to oči. Často řeknou o muži víc, než by on sám chtěl.
Ludmila Folkmanová, výtvarnice
Mě na první pohled upoutá inteligentní zjev, který mi jako Sugar ve filmu Někdo to rád horké signalizují brýle. Je to samozřejmě neopodstatněná představa, může to být klidně pouze hloupý muž s oční vadou. Přitahují mne i muži s kombinací brýle – vousy (nezaměňovat s knírkem, takový muž bývá proradný hejsek). Jejich půvab si vysvětluji tím, že z nich není nic vidět O takovém muži se pak dá snít jako o ideálu. Zdravím všechny muže, i když jsem feministka, ale pozor, zdravě nahlížející na ženskou otázku.
Ing. Jana Erbová, majitelka společnosti AC-T Servis
Na muži mne zaujme nejprve celkový dojem – jak je upraven, držení postavy, jakou energii vyzařuje. Následně drobnosti, jako například nehty, vlasy, ale především oči. Ne nadarmo se říká, že jsou oknem do duše.
připravil Pavel Kačer