Mobil v hlavní roli i u letenek

Češi stále častěji nakupují letenky pomocí mobilních aplikací. Masivní nárůst se poprvé výrazně projevil během letošních vánočních svátků, kdy prodeje stouply o rovných 60 procent. Na zajímavý posun ve spotřebitelském chování upozorňuje Josef Trejbal, ředitel portálu Letušika.cz.

Z doplňkového nástroje je plnohodnotný prodejní kanál

„Mobilní aplikace kopírují vývoj trhu. Zpočátku je většina turistů využívala jako doplňkový nástroj pro kontrolu dostupnosti letenek a jejich cen. Nyní je začíná situace měnit, mobily začínají být pro prodejce letenek plnohodnotným distribučním kanálem. Zřetelně a poprvé se to ukázalo během letošních svátků,“ upřesňuje Josef Trejbal z portálu Letuška.cz.

V roce 2016 posílí prodeje z mobilních aplikací až o 30 procent

V roce 2016 očekává další růst, který může dosáhnout až třiceti procent. „Důvodem jsou cenově dostupné technologie pro běžné lidi, dále zvýšený uživatelský komfort a plnost nabídky mobilních aplikací, které zkrátka začaly poskytovat podobné možnosti jako klasické webové portály. Navíc s praktickým benefitem: většina lidí má mobil stále u sebe a může reagovat na zajímavou nabídku z kteréhokoli místa.“

(tz)