Pro 31 % Čechů je udržitelnost zejména v posledních dvou letech důležitou otázkou

Udržitelnost je pro většinu Čechů důležitým tématem. Konkrétně 61 % odpovědělo, že udržitelnost je pro ně důležitou otázkou, 39 % pak toto téma neřeší. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK.

Češi se stále více zajímají o udržitelnost, ekologické otázky a ekologické dopady jejich chování. Mladí lidé a lidé s vyšším vzděláním jsou o tématu udržitelného rozvoje lépe informováni.

„Pro největší počet respondentů (31 %) je udržitelnost důležitou otázkou, a to zejména v průběhu posledních dvou let. 30 % odpovědělo, že je pro ně udržitelnost důležitá již několik let,“ říká Milan Beutl, ředitel společnosti Anytime carsharing a dodává: „Tento trend pozorujeme na našich klientech, kteří považují využívání sdílených automobilů za udržitelnější formu automobilismu. A oceňují také to, že naše hybridní vozy si u 52 % jízdy energii k pohonu vytvářejí samy.“

Celých 23 % respondentů odpovědělo, že udržitelnost vůbec neřeší, a že je jejím toto téma jedno, 16 % pak dokonce téma neřeší a je toho názoru, že je to jen nafouklá bublina.

Jedním z příkladů udržitelného chování je eliminace zbytečných plastů. „Na světě se každou minutu prodá 1,2 miliónu jednorázových plastových lahví. Navíc jsou přepravovány na velké vzdálenosti, čímž vznikají zbytečné emise CO2. Ale pomalu se blýská na lepší časy. V západní Evropě vidíme silný trend, který se pomalu dostává i do České republiky. A to je využívání speciálních filtrů na kohoutkovou vodu, které si instalují firmy na pracovištích či lidé doma,“ říká Jaroslav Žák ze společnosti BWT.

„České firmy se také snaží chovat stále více udržitelněji. Aktuálně vidíme růst zájmu o naše produkty, které jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů. Konkrétně se jedná o dva modely podlahových mycích strojů BR 35/12 C a BD 38/12 C, kde je použito 30 % respektive 31 % černého recyklovaného plastu,“ říká Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

Průzkum realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK na vzorku 1003 respondenti.

(tz)