Podnikatel Radim Jančura je známý tím, že často a rád cestuje dopravními prostředky své společnosti a z pohledu cestujícího testuje a hodnotí práci zaměstnanců. Tentokrát se ale rozhodl vyzkoušet trochu jinou roli. V rámci projektu „Utajený šéf“ organizovaného televizí Spektrum přijal originální výzvu a místo šéfovského oblečení nastoupil v uniformě stevarda na palubě žlutého vlaku RegioJet. Vše navíc okořenil sázkou se svou nejlepší stevardkou, s kým z nich budou zákazníci spokojenější. A výsledek? Prohrál!
Projekt i samotná sázka se inspirovala pořadem televize Spektrum Utajený šéf, v kterém vysocí manažeři či majitelé firem nastoupí v utajení do běžného provozu svých organizací a získají tak pohled odspodu na to, jak jejich společnost funguje, jak zaměstnanci pracují a smýšlejí. Svou sázku zahájil Radim Vančura na palubě vagonu č. 2 expresu RegioJet Praha – Havířov jako každý jiný stevard roznesením vody a tiskovin. Úkolu se zhostil bez větších projevů nervozity a s příjemným úsměvem, což mu ostatně vydrželo po celou cestu. Ovšem stejně tak snaha vyzařovala i z jeho nejlepší stevardky Markéty, která se v sázce o přízeň cestujících stala Jančurovou sokyní. Pasažéři mezitím obdrželi od tvůrců projektu Spektrum Utajený šéf dotazníky s celkem pěti otázkami zaměřenými jak na bodové hodnocení celkového dojmu z obou stevardů, tak také na konkrétní služby, které má každý člen palubního personálu RegioJet zákazníkům poskytnout.
Cestující průběžně při výstupu dotazníky odevzdávali a někteří si neodpustili ani dodatečné slovní hodnocení pod tabulkou s body. I když jeden z cestujících napsal k Radimu Jančurovi, že „nezaujatý by nepoznal, že to není denní chléb majitele firmy“, šéf Student Agency nakonec odešel ze souboje se stevardkou o čtyři body poražen. Stevardka u cestujících uspěla dokonce na 100 %. Ani Jančura se za svůj bodový zisk rozhodně stydět nemusel a jak sám poznamenal, hlavně tlačení vozíku s občerstvením v uličce opravdu nebyla legrace. „Práce na palubě jsem se nebál a bavila mě. Manažeři by podle mě rozhodně neměli zůstat odtrženi od světa běžných zaměstnanců a tato akce byla v souladu s hodnotami mé firmy. I proto jsem na nabídku TV Spektrum a jejich projektu Spektrum Utajený šéf rád kývnul,“ řekl ke svému neobvyklému dni majitel RegioJetu. Svou zkušenost doporučuje i jiným manažerům. Je tak možné, že v tričku Spektrum Utajený šéf se brzy objeví i někdo další z vrcholového vedení českých firem.
Jančura se při práci stevarda pochlubil i některými zajímavými detaily. Například svého času prosadil, aby se na palubě žlutých vlaků podával mátový čaj s medem dle jeho vlastní receptury. „Hrozně mě těší, že si ho cestující okamžitě zamilovali a teď už ho žádají i bez nabídky ze strany stevarda. S recepturou jsem si dal práci a tu nejlepší mátu například dovážíme speciálně z Izraele,“ komentoval svůj úspěšný „Jančura nápoj“ šéf Student Agency.
(tz)
Kontakt:
Tomáš Vozáb
PR Manager
M +420 775 866 937
E: tomas.vozab@prkonektor.cz
TV Spektrum provozuje společnost Chello Central Europe
Chello Central Europe je jednou z vedoucích mezinárodních firem v oblasti vysílání, distribuce a zastupování tematických televizních stanic se zaměřením na trh střední a východní Evropy.Chello Central Europe je podnikatelskou jednotkou v rámci skupiny Chellomedia – přední mezinárodní mediální společnosti a evropské obsahové divize společnosti Liberty Global, Inc. Současné portfolio Chello Central Europe v Česku a na Slovensku zahrnuje stanice SPORT1, SPORT2, SportM, Megamax (pro děti), Minimax (pro děti), Spektrum (dokumenty), TV Paprika (gastronomie), Spektrum Home (bydlení) a společný podnik s MGM (filmy). Vedle tematických kanálů společnost dále provozuje firmu Atmedia se sídlem v Polsku, zajišťující prodej reklamních časů. Aktuálně působí také v Česku a v Maďarsku.