Perličky ze Slavia pojišťovny aneb bizarní hlášení

Pojišťovnictví je stejně jako vojenství nebo farmaceutický business obor, se kterým lidé přicházejí do styku, až když se jim něco stane a oni potřebují pomoc. Takže žádná sranda. Přesto se někdy i v pojišťovnách objevují „perličky“ ve spisech, hlášeních, protokolech…

  • „Rád bych vysvětlil moji tíživou situaci a důvody odmítnutí krevní zkoušky,“ popsal motorista po nehodě při které hrál významnou roli alkohol. „Jsem George Windsdor, vnuk královny Alžběty, přičemž mi byla nezákonně změněna identita na jméno Jan Toníček. Je na mně provozována černá magie, a to je důvod odmítnutí předání veškerých tělních vzorků jako vlasy, krev a podobně. Nemluvě o tom, že jsem byl majitelem diplomatického pasu, který ale už v současné době u sebe nemám,“ stálo v protokolu, který byl podkladem k likvidaci škody.
  • Během několika týdnů poškodil karoserie dvěma desítkám vozidel mladík v jednom západočeském městě. Vandalismus přitom praktikoval pouze ve dvou ulicích. Auta ničil zapalovačem, šroubovákem, víčkem od piva a kamínkem. Po dopadení se ke všemu přiznal a tvrdil, že důvodem jeho jednání bylo to, že ho k němu navedl člověk na druhé straně planety, který mu řekl, aby způsoboval škodu lidem, kteří ho ovládají pomocí elektrických zbraní. A závěr tohoto příběhu? Poškození řidiči s havarijním pojištěním dostali náhradu škody. Mladík, který jim auta ničil, zase doklad o nepříčetnosti od psychiatra.
  • Opilý řidič narazil do vrat stodoly a ujel. Policie auto zanedlouho našla, a Slavia pojišťovna se tak mohla obrátit na jeho provozovatele kvůli uplatnění postihu
    za alkohol. Od něho se ale dozvěděla, že se vůz rozjel samovolně. Likvidátor tedy namítl, že podle policejního protokolu jej někdo řídil a od nehody ujel. Vzápětí obdržel toho vysvětlení: „Na místě spolujezdce spal neznámý člověk, se kterým se náhle vozidlo samo od sebe rozjelo a nabouralo do vrat. Nečekaný náraz ho probudil a natolik rozrušil, že si okamžitě sedl za volant a odjel pryč. Kdo to byl bohužel netuším.“
  • „Jel jsem rychle, dostal jsem smyk a poškodil zábradlí.“ Jak takovou situaci popsal pojišťovně řidič se zálibou v přesunování? „Při výjezdu z kruhového objezdu došlo
    na mokré vozovce k podklouznutí mé zadní nápravy a přesunutí vozidla do protisměru. Při srovnání volantu v důsledku smyku pak došlo k přesunutí mého automobilu na chodník, vedoucí podél vozovky, a následně k nárazu do zábradlí, které se přesunulo na zem.“
  • Z detailního popisu škody, jak ji zaznamenala operátorka klientského servisu: „Řidička pojištěného vozu nacouvala do boku za ní stojícího vozidla poškozené. Poznámka: škodu hlásí manžel poškozené paní Novákové a chvílemi i poškozená paní Nováková.“

(tz)