U nového Peugeotu 508, který je k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered), představuje značka nový design modelů určených pro nejnáročnější klientelu. Přední část je dynamičtější a v jejím středu se nachází nové logo značky.
Vůz působí moderně i díky tomu, že se mřížka chladiče opticky prolíná s celkovým objemem nárazníku. U těchto modelů se poprvé objevují nové charakteristické přední světlomety se třemi drápy. Jsou zabudovány do extrémně štíhlých světlometů Matrix LED s jedinečným designem. Tento prvek je charakteristický pro všechny úrovně výbavy. Vzadu je součástí nových LED světel typický podpis se třemi drápy a směrovky s posuvem světla. V kabině nových modelů 508 a 508 SW je patrný jasný posun
směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Důraz je kladen na kvalitu a modernost materiálů nového čalounění stejně jako na nové zjednodušené ovládání převodovky přinášející lepší zážitek a propracovanější ergonomii.
Systém Peugeot i-Cockpit nového modelu 508 nabízí opět více technologií, a to díky novému systému infotainmentu Peugeot i-Connect Advanced se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigací, rozpoznáváním hlasu, bezdrátovým připojením a aktualizacemi „over the air“.
Vozy 508 představují to nejlepší od značky Peugeot, pokud jde o potěšení z jízdy a pohodlí. Samozřejmostí jsou vyspělé asistenční systémy, které zajišťují bezpečnost jízdy. Mezi ně patří zejména noční vidění (Night Vision), které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů; poloautonomní řízení druhé úrovně, které tvoří adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, a systém udržování automobilu v jízdním pruhu, parkovací asistent s HD kamerami či řízené odpružení se třemi režimy (Normal, Comfort a Sport).
Nabídka motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW zahrnuje dvě plug-in
hybridní verze, jednu novou o výkonu 180 k a další o výkonu 225 k. Dále lze volit dieselovou variantou o výkonu 130 k. Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vlajkovou lodí strategie Neo-Performance je plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 k a pohonem všech kol, který není součástí běžné nabídky a je dostupný u koncesionářů
na vyžádání.
Peugeot 2008, který byl uveden na trh koncem roku 2019 a vyrobilo se ho již téměř 700 000 kusů, se vždy umisťoval na stupních vítězů, pokud jde o prodeje SUV segmentu B v Evropě. V roce 2021 dokonce obsadil první místo. Na úspěchu tohoto modelu se podílí také elektrická verze e-2008, která byla od roku 2019 s více než 75 000 vyrobenými kusy průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4 %, což znamenalo umístění na stupních vítězů mezi prodeji elektrických SUV segmentu B v Evropě.
Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot, komentoval inovaci takto: „Peugeot
s novým modelem 2008 nadále posiluje svou technologickou identitu a dravý charakter.
Jedním z klíčových prvků práce designérů je koncepce přední části vozu, jejímž zásadním rysem je podpis ve tvaru tří drápů. Zvýrazňuje se tak propracovaný osobitý styl, díky němuž je toto SUV tak úspěšné na všech trzích, i posun nového Peugeotu 2008 do kategorie luxusních vozů.“
Zákazníky vozu Peugeot 2008 přitahuje právě především jeho výrazný design, který je obecně popisován jako elegantní, originální a robustní. Oceňovány jsou také jeho všestrannost a hbitost, díky nimž je model 2008 vhodný zejména pro aktivní rodiny.
Nový Peugeot 2008 se vyrábí ve španělském městě Vigo. Do prodeje se na evropském trhu dostal v létě 2023 a jeho nabídka zahrnuje tři úrovně výbavy – Active, Allure, GT – a čtyři motorizace, včetně nového stoprocentně elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem až 406 km. V roce 2024 bude škála rozšířena o zcela nový hybridní motor.
Model 2008 tak dále rozvíjí klíčové hodnoty značky, jimiž je Allure, který se zračí v elegantním charakteru a typickém designu SUV.
Emotion je rys, který se naplňuje ve výjimečném pocitu z jízdy a spoluutváří ho jedinečné místo řidiče i-Cockpit 3D s centrálním desetipalcovým HD displejem. A konečně Excellence utváří spojení účinnosti nového elektromotoru a nových palubních technologií.
(tz, red)