Před několika dny uvedla značka Peugeot na náš trh faceliftované modely 2008 a 508. Dva zcela odlišné vozy s rozdílnou filozofií. Zajímalo nás proto, komu především budou dělat radost a zda se tuzemští zákazníci orientují při výběru stále převážně racionálně, nebo zohledňují i jiná kritéria. Na otázky nám odpovídal Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Dva faceliftované modely. Co nového zákazníkovi přinášejí?
Začnu 2008, je to můj oblíbený model. V mé vlasti, v Itálii, používáme k popsání designu aut dva výrazy. Říkáme, že karoserie ukáže buď svaly, nebo je nervózní. Peugeot 2008 je nervózní. Jeho tvary nedefinuje přehnaná oblost. Dokáže liniemi upoutat, jsou zdravě drzé, což přitahuje pozornost. Působí sportovně, dynamicky. Není to nuda. Na to bych v případě tohoto vozu rád poukázal. A vedle toho se zákazníci mohou těšit na interiér, kterým se dostáváme na úroveň vyšších segmentů. I se svým krásným atletickým tělem je Peugeot 2008 pořád automobil segmentu B, patří mezi menší. Spojuje ale technologie, které už máme u vyšších segmentů. A v neposlední řadě jde o opravdu pohodlný vůz, v němž se bude dobře cítit řidič i posádka.
Peugeot 508 je zase úplně jiná planeta. Je to auto snů, zejména modelová verze PSE, která bude specialitou mimo běžnou nabídku a bude dostupná pouze na vyžádání u našich koncesionářů. Má pod kapotou úžasný motor, kombinující klasický spalovací agregát s elektromotorem, je to tedy plug-in hybrid. Ale zdaleka nejde jen o pohonné ústrojí nebo propracovaný a sebevědomý design. To hlavní je pocit z jízdy, který v tomto voze člověk zažije. To jsou emoce. A právě ty jsou pro nás v Peugeotu už na prvním místě.
Vybírají i muži auta na základě emocí?
Říká se, že český trh je velmi racionální. Nasvědčují tomu i statistiky, z nichž vyplývá, že víc něž 70 % prodejů se registruje na IČO, jde tedy o převahu zákazníků ze světa B2B, a jen 25–30 % jsou soukromníci. Jako Ital si ale nedokážu představit, že si vybírám bez emocí věci, které mě mají provázet na každodenní bázi. Je to něco, co mám zažité od raného věku. Svět aut a emoce k sobě patří, tak to vnímáme u nás v Peugeotu. Ale mám-li být upřímný, snad nikoho neurazím, myslím si, že výběr na základě pocitů a vnitřních dojmů je v České republice stále dominantou žen.
Mohl byste přiblížit, zda nastal v případě obou modelů posun v komfortu?
Náš záměr byl spojit moderní a svěží vzhled s maximálním důrazem na bezpečnost, která se neobejde nejen bez technologií, ale především skvělé ergonomie. A právě na vylepšení interiéru v tomto směru jsme si dali hodně záležet. Řidiče v kabině čeká ještě větší komfort, ať už jde o výhled z vozidla, i-Cockpit, či ovládání infotainmentu.
Na koho přesně bude faceliftovaný Peugeot 2008 cílit?
Historicky máme v Peugeotu vyvážený mix, kdy polovina prodaných vozů míří do firem a druhá pak mezi soukromníky. V segmentu B ale vidíme převahu majitelů, kteří si vůz kupují pro osobní účely. Očekáváme, že v případě 2008 to bude asi 60 %. Zajímavá je ale situace u mladších řidičů, ačkoli stále musíme rozlišovat mezi tím, kdo vůz pořizuje, a kdo usedá za volant. Už u předchozích verzí 2008 jsme pozorovali, že mladší generace tento vůz ráda řídí. Věřím, že nová 2008 tento přístup ještě urychlí. Auto je moderní, schopné uspokojit generaci Z i mileniály. Také cena je nastavená tak, aby byla atraktivní i pro mladší ročníky řidiček a řidičů.
A kdo si oblíbí a bude kupovat inovovanou 508?
Tady bude téměř výhradně převažovat prodej B2B. Zásadní je, jak bude ve firmách nastavená fleetová politika. Jde o vozidlo pro vyšší management. Výběr se odvíjí od rozpočtu, a následně preferencí manažera, v nichž má obvykle značnou volnost. Myslím si, že klasická 508 se ve firmách zabydlí, zvláště v provedení SW a úrovni výbavy Allure. Modelová verze PSE to bude mít trošku těžší. Jsem si však jistý, že člověk, který na 508 vsadí, bude mladý svým uvažováním i vnitřním naladěním.
za odpovědi poděkovala Kateřina Šimková