518 770 – tolik kilometrů najezdili Češi na sdílených kolech Raiffeisenbank od nextbike. Za dva roky využilo spolupráce největší české bikesharingové platformy s Raiffeisenbank 51 420 lidí, kteří si vypůjčili kolo dohromady 354 524 krát. Tím, že vyměnili auta za pedály, ušetřili 81 234 kg oxidu uhličitého.
„Velmi si ceníme toho, že se Raiffeisenbank spolu s námi podílí na transformaci dopravy v českých městech a podporuje naši vizi udržitelné mikromobility. Proto jsme rádi umožnili jejím klientům vyjet do města na kole výhodněji speciální nabídkou jízdních tarifů. Zároveň jsme 600 kol oblékli do barev Raiffeisenbank a ta během dvou let naší spolupráce nasbírala 354 524 výpůjček. Nejvíce populární byla kola Raiffeisenbank v Ostravě, kde jsme zaznamenali přes 140 tisíc výpůjček, druhá je Praha, následují Olomouc a Brno,“ říká za nextbike CEO Lukáš Luňák.
Klienti Raiffeisenbank využili nabídky bikesharingové platformy, která působí ve více než třech desítkách českých měst, a pořídili si celkem 1649 měsíčních a 393 ročních zvýhodněných tarifů. Společně s ostatními v ulicích najezdili 518 770 km, což odpovídá zhruba 13 cestám kolem světa nebo 227 cestám po hranicích Česka. 51 420 uživatelů využilo 600 kol, přičemž průměrná délka cesty činila asi 1,5 km.
„Spolupráce firem z různých oborů, poskytovatelů bikesharingu a radnic je pro udržitelný rozvoj měst zcela zásadní. Pokud se ale jednotlivé subjekty budou snažit jít každý svou vlastní cestou, nikdy se nepohneme vpřed. Nextbike to chápe a může být skvělým příkladem pro všechny zainteresované strany,“ uvádí Igor Vida, generální ředitel a předseda představenstva Raiffeisenbank.
Právě koordinace bikesharingových platforem s mezinárodními firmami, jako je Raiffeisenbank, která obsluhuje 16,7 milionu zákazníků v síti přibližně 2 000 poboček převážně v regionu střední Evropy, tvoří důležitý pilíř transformace městské mobility.
Raiffeisenbank patří mezi průkopníky v oblasti odpovědného bankovnictví. Jako první finanční instituce ve střední a východní Evropě vydala v roce 2021 zelený dluhopis v objemu 350 mil. eur, dále firmám nabízí ESG poradenství a specializované produkty.
„Naší ambicí je umožnit svým klientům snížit uhlíkovou stopu při cestování po městě. Naši klienti dlouhodobě patří k nejspokojenějším na českém trhu, což se odrazilo i na řadě ocenění pro klientsky nejpřívětivější banku, která jsme získali. Své produkty a služby vyvíjíme a testujeme ve spolupráci s nimi, a proto jsme velmi rádi, že se spolupráce s nextbike osvědčila na všech frontách,“ říká Igor Vida.
Nextbike mimo spolupráce ve formě zvýhodněných jízd často implementuje své stanice do blízkosti provozů různých firem, se kterými kooperuje při budování infrastruktury a dále jim umožňuje využití kol jako pohyblivé reklamní plochy.
„Dlouhodobě pozorujeme vrcholy v půjčování našich kol mezi 8. a 9. hodinou a 17. a 18. hodinou v pracovních dnech. Lidé používají nextbike zejména k cestám do a z práce, čímž spojují zdravé protažení s tím, že uleví ucpaným silnicím. Nextbike nejen, že nabízí ostatním možnost cestovat bez emisí, ale sám jde příkladem. Snažíme se maximálně prodlužovat životnost našich kol pomocí pravidelné údržby a využívat tak výhod cirkulární ekonomiky,“ dodává Lukáš Luňák.
Právě odpolední špička, kterou sdílení kol pomáhá omezit, je příčinou dopravních potíží v mnoha městech. Až 40 procent obyvatel české metropole je vystaveno nadměrnému hluku kvůli dopravě. Automobily se zároveň podílí na evropských emisích 27 %. Proto je koncept mikromobility a její dostupnosti důležitým krokem k čistšímu ovzduší a přívětivějšímu životu ve městech.
(tz)