Segment B, tedy malé vozy, to je jednoznačně kategorie, kde 100% elektrický pohon dává největší smysl. Malý, lehký automobil kompaktních rozměrů, který je vhodný do městského provozu, kde neobtěžuje obyvatele hlukem ani emisemi. Vůz segmentu B je navíc mimořádně univerzální (vhodný pro jednotlivce, páry, rodiny, firmy,… mladé i starší řidiče,… ženy i muže…). Ať už tedy mluvíme o malých vozech se spalovacím či s elektrickým motorem, je nezpochybnitelné, že tento segment má strategický význam, a to jak pro klienty, tak pro výrobce automobilů. V roce 2022 se v této oblasti nejlépe dařilo značce Peugeot.
Není překvapením, že právě v kategorii malých vozů je Peugeot klíčovým hráčem. Byla jeho doménou v podstatě odjakživa. Modely Peugeot 205, 206 a 207 byly ve své době nejprodávanějšími vozy na evropském trhu. Stejné mety dosáhl i nástupce těchto veleúspěšných modelů, Peugeot 208. Ten se loni stal nejprodávanějším vozem v Evropě v rámci všech kategorií. Také jeho elektrická verze e-208 vystoupala loni až na samotný vrchol. Je totiž nejprodávanějším malým elektromobilem v Evropě.
Peugeot e-208 ale není jediným zástupcem značky v segmentu B. Je zde i další úspěšný model, a to městské SUV Peugeot 2008. Tento vůz je zase nejprodávanějším peugeotem na českém trhu, stejně jako jeho elektrická verze, která je u nás nejprodávanějším elektromobilem značky.
Elektromobily e-208 a e-2008 loni přilákaly 76 000 evropských klientů. V následujících letech Peugeot slibuje prodeje čistých elektromobilů zněkolikanásobit, jak potvrzuje i ředitelka značky Peugeot Linda Jackson: „Peugeot se zavázal k elektrifikaci své modelové řady. Od roku 2023 bude 100 % vozidel v nabídce elektrifikováno a v následujících dvou letech bude uvedeno na trh pět nových 100% elektrických modelů. Naše ambice je zřejmá: do roku 2030 se Peugeot stane největší elektrickou značkou v Evropě.“
(tz)