Úsměv, prosím! Umělá inteligence od Konica Minolta dokáže sledovat spokojenost zákazníků

Banky, obchody či restaurace mohou nyní díky technologii od Konica Minolta on-line vyhodnocovat spokojenost zákazníků. Zapojení umělé inteligence, tentokrát ve spojení s chytrými kamerami, má vést ke zvyšování poskytované kvality služeb. Změřit dokáže náladu zákazníků a jak každý obchodník ví, na úsměvu při odchodu z místa prodeje vždy záleží. Chytré kamery Mobotix obdobně umějí sledovat i kvalitu výroby. Tyto služby poskytuje Konica Minolta již desítkám výrobních či logistických firem po celé Evropě.

„Stejně jako knihy přání a stížností mohou časem skončit i internetové stránky s recenzemi zákazníků. V ideálním případě lidé nebudou muset nikam psát svoje dojmy z prodeje a firmy nebudou muset utrácet za jejich zpětnou analýzu. Spokojenost zákazníků, stejně jako věk či pohlaví, vyhodnotí v reálném čase přímo na prodejním místě umělá inteligence,“ uvedl Michal Šotek, ředitel divize Video Solution Services společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Naši programátoři navíc vyvinuli vlastní software určený pro další rozvoj celého řešení. Takzvané strojové učení je s jeho pomocí výrazně jednodušší. Sami naši zákazníci tak dokážou umělou inteligenci ,učit‘ a přizpůsobit ji svým požadavkům.“

Pilotní průzkum zákaznické spokojenosti prostřednictvím chytrých kamer provedla Konica Minolta počátkem května na pražském veletrhu „Reklama polygraf obaly 2022“. Ze statistik mimo jiné vyplynulo, že během dvou dnů kamery zachytily 3817 návštěvníků, z nichž 57 % mělo na tváři úsměv a pouze 5 % se mračilo. Pokud jde o věkové složení, nejvíce (58 %) lidí bylo mezi 18 až 29 lety, nejméně (3 %) pak starší 60 let.

(tz)