Především finanční otázky jako jsou oddlužení nebo exekuce řešili loni odborníci ze Sociální agentury, kteří spravují zaměstnaneckou HELP linku chudeřické AGC Automotive Czech. Zájem o pomoc ze strany zaměstnanců vzrostl v loňském roce o 12 procent. Bezplatnou službu pro zaměstnance poskytuje firma vyrábějící autoskla již několik let.
Tomáš Brokeš, personální ředitel AGC Automotive Czech:„Je pro nás důležité, aby se naši zaměstnanci v případě, že si v těžkých životních situacích sami nevědí rady, měli možnost využít profesionální službu. Díky spolupráci se Sociální agenturou se nám daří významně snižovat dopady nepříznivých životních situací na naše zaměstnance a jejich rodiny.“
Počet případů, které pracovníci Sociální agentury řešili se zaměstnanci výrobce autoskel, bylo více než 80. „Oproti předchozímu roku se z 80 procent naši zaměstnanci potýkali především s finančními situacemi, jako jsou oddlužení nebo exekuce. Následovaly rady týkající se rodinných vztahů. Dokonce linku využili i další členové rodiny jednoho z našich zaměstnanců. To ukazuje, že linka může fungovat jako stabilizační prvek i pro ostatní členy rodin našich zaměstnanců,“ doplnil Tomáš Brokeš. Vůbec poprvé se objevily v tématech podpory také otázky týkající se dodávek energií.
HELP linka poskytuje několik forem podpory zaměstnanců. Jde o telefonní hovory, chaty ale také osobní konzultace s odborníky Sociální agentury na pobočkách v Teplicích nebo Ústí nad Labem. Linka, která získala jako projekt několik ocenění, je zcela anonymní a bezplatná, provoz hradí AGC Automotive Czech. Projekt se rozšířil i do dalších firem v regionu i mimo něj.
Závod v Chudeřicích patří mezi největší a nejkomplexnější evropské výrobce autoskel a je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Zaměstnává kolem 1600 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.
(tz)