Říká se, že nic nového pod sluncem. Všechno už tady jednou bylo… Ale
ne vždy toto úsloví platí. Například nový model automobilu DS s číslicí 4 je neopakovatelně výjimečný, a na náš trh přichází jako vítaný suverén. Proč, to naznačila ředitelka značky DS pro český trh Martina Bedrnová:
V půlce ledna jste představili nový model DS 4. Co si od jeho uvedení na český trh slibujete? Na tiskové konferenci jste naznačila, že to je přesně to auto, které výrazně obohatí vaši nabídku…
Značka DS uvedením modelu DS 4 doplnila svoji nabídku na celkové čtyři modely a právě DS 4 by měl být obchodně nejúspěšnější. Už jen z toho důvodu, že přichází na poměrně velký trh prémiových kompaktních hatchbacků nižší střední třídy. Jde o vůz, který je zcela nový svým pojetím i stylem a otevírá novou éru značky DS. Nabízí kromě technologické výbavy i velkou porci luxusu a komfortu a my věříme, že právě na takovou nabídku mnozí zákazníci čekají.
Nový model, zatím s pohonem benzín a diesel, má také řadu modifikací, proč
tolik?
Asi tím myslíte pestrou paletu karosářských variant… Tedy fakt, že zákazník má na výběr klasický hatchback DS 4 nebo verzi DS 4 Cross s prvky crossoverů či případně sportovněji „střiženou“ DS 4 Performance Line. Vzhledem k tomu, že cílíme na náročnější zákazníky, kteří mají často přání si svůj vůz velmi individuálně sestavit, tak je taková široká nabídka zcela na místě. Chceme vyjít vstříc milovníkům vozů SUV i těm, co ocení spíše klasičtější kompakt.
Pozoruhodný je opět design, prostě to auto se na první pohled líbí. Dá se předpokládat, že o ně budou mít zájem i řidičky přesto, že jde o auto nabité technologiemi? A slyší český motorista právě na charizmatický design? Umí si ho vychutnat jako výsostný benefit, který patří k jeho osobnosti?
Jsme si jistí, že i ženy DS 4 ocení a vůz budou bez problémů a rády využívat. Je to trochu klišé, myslet si, že ženy se „bojí“ nových technologií. Ovládání je velice intuitivní a v mnohém připomíná práci se smartphonem. Opravdu není třeba mít jakékoli obavy. Navíc každý zákazník si najde ty „své“ funkce vozu, které bude preferovat a využívat. Výrazný a jedinečný design DS 4 je důležitým kritériem výběru jak žen, tak i mužů. Naši zákazníci právě toto odlišení hledají, nechtějí splynout s davem. Vyjádřením značky DS je spojení Different Spirit, jiný duch. Jsme francouzská značka, která sází na silné francouzské atributy, jako je haute couture, luxus, pohodlí a rafinovanost. Cílíme na klienty, kteří mají podobně nastavené preference.
Nová koncepce interiéru znamená novou definici pohody, uvádí se v tiskové zprávě. Bude to jeden z důvodů, proč si budou milovníci luxusu takové auto kupovat?
Vůz DS 4 skutečně oplývá nesmírným komfortem. Jak jízdním (příkladné odpružení), tak i akustickým (ticho v kabině), tepelným a ergonomickým. Pasažéři se ve voze budou cítit velmi bezpečně, obklopeni prémiovými materiály a s řadou funkcí usnadňujícími řízení či samotnou jízdu a zakusí pocit Savoir Vivre, tzv. umění žít. Nejde jen o cestu odněkud
někam, ale o samotné cestování ve voze, které je příjemným zážitkem. Můžete během jízdy využít několika programů masážních sedaček, zaposlouchat se do skvělého zvuku top audiosoustavy Focal, dotýkat se nejjemnějších kůží či prvků z jasanového dřeva v interiéru.
Pro muže bude ale patrně lákavější právě díky technologické výbavě. Co je na automobilu nejpozoruhodnější?
Myslím, že skvělé je například noční vidění DS Night Vision, které patří k bezpečnostní výbavě vozu. Nebo je zajímavé také promítání jízdních informací na vozovku před autem díky DS Extended Head Up displeji, kdy se údaje řidiči objevují čtyři metry před čelním sklem. Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný desetipalcovým systém infotainmentu: DS Iris System. Nové rozhraní přebírá právě ergonomii smartphonu s dotykovým ovládáním. DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. Dalším pomocníkem je i zcela nový systém DS Smart Touch pro ovládání pomocí gest, což je displej na středové konzoli, který lze ovládat jen dotykem prstů a umožňuje předvolit až šest nejpoužívanějších funkcí, např. i nejvíce volané telefonní číslo. DS 4 ale nabízí i možnost poloautonomního řízení nové generace DS Drive Assist nebo špičkové světlomety DS Matrix Led Vision. Žádná technologie použitá ve voze ale není samoúčelná, nýbrž podporuje bezpečí řidiče i posádky a zvyšuje komfort používání vozu.
Ne každému fajnšmekrovi se podaří tyhle koně pod kapotou zkrotit napoprvé, nabízíte tedy předání vozu dvoufázově. Oč přesně jde?
Jde o to, že standardem u naší značky je nezahlcovat zákazníka obrovským množstvím informací a proškolením používání všech funkcí a technologií vozu hned při jeho předání. Nejprve se vyptáme zákazníka na jeho zásadní preference, co chce mít v autě k dispozici. To mu pomůžeme nastavit a vysvětlíme. Zákazník odjíždí a pak se během dalších dvou až tří týdnů s vozem seznamuje v klidu ve svém prostředí, a po této době je pozván zpět na prodejnu na dobrou kávu a s prodejcem DS při té příležitosti probere, jak se mu s vozem žije, jaké další funkce by ho zajímaly oživit či dovysvětlit, a většinou si právě v této fázi zákazník povšimne i dalších benefitů, které vůz nabízí a které by chtěl využívat. Navíc lze do paměti automobilu uložit několik profilů uživatelů, takže každého po usednutí za volant hned uvítá jeho vlastní nastavení a preferované funkce. Tento způsob dvoufázového předávání vozů se nám velmi osvědčil.
DS 4 má řadu bezpečnostních prvků a různých vychytávek. Znamená to, že šance mít nehodu je nižší než v případě jiných aut vaší značky?
Takto bych to nedokázala říct. Všechny naše DS vozy jsou velice vyspělé po stránce bezpečnostních technologií, na tom si velmi zakládáme. Ve všech našich modelech jsou v rámci technologické výbavy k dispozici mnohé bezpečnostní asistenty. V úrovni bezpečnosti mezi našimi modely rozdíl není.
Kdy si sednou za volant první zákazníci? A kolik DS čtyřek byste letos chtěli prodat?
První zákazníky již registrujeme, tedy již za volant usedají a věřím, že budou plně spokojeni. Vozy DS 4 jsou již nyní k vyzkoušení a v prodeji v Praze v DS Store na Černém mostě, v Brně u partnera Carlig Auto nebo v Ostravě u společnosti Kodecar. Letos bychom rádi českým zájemcům prodali vyšší desítky tohoto modelu, odhaduji prodej na
60–70 vozů.
Dařilo se vám v loňském roce? Pocítili jste komplikace v důsledku nedostatku čipů? Myslím, že se vás to příliš nedotklo…
Značka DS zaznamenala v loňském roce 50% nárůst prodejů, což je skvělé, zejména v kontextu koronavirové epidemie, různých lockdownů a nedostatku dílů i celých aut. DS v České republice nebyla výpadkem výroby naštěstí tolik postižena. Přeci jen v rámci skupiny Stellantis, kam značka DS patří, byla DS jako prémiová značka pro náročné zákazníky zásobována s vysokou prioritou. Naše dodací lhůty se stále pohybují kolem tří měsíců od objednávky vozu do výroby.
Jaký pocit jste měla vy, když jste do DS 4 usedla poprvé?
Já jsem měla za to, že jsem se ocitla v jiném světě DS, je to opravdu velký krok kupředu. A měla jsem samozřejmě i pocit velké pýchy na naše designéry a technické inženýry, že dokázali zrealizovat takové nádherné auto. Měla jsem pocit, že bych se v DS 4 chtěla vydat na dlouhou cestu a pořádně si ji užít. A hlavně jsem chtěla být za volantem a řídit, to je velmi silný moment, když auto padne přesně tzv. do ruky. Cítila jsem se jednoduše skvěle, je to auto přesně pro mne.
otázky připravila Eva Brixi