Společnost Visa oznámila spuštění platební metody Click to Pay s Visa v České republice. Reaguje tím na stále rostoucí segment e-commerce a zvyšující se počty online plateb. Spotřebitelé mohou díky Click to Pay s Visa platit bezpečně a pohodlně u zapojených obchodníků a na partnerských platformách.
Po úspěšném představení tohoto řešení v USA, ve Spojeném království nebo například v Polsku je Click to Pay s Visa nově dostupné v České republice. Nové řešení lze využít při placení na internetu, ať už platba probíhá na mobilu či na jiném připojeném zařízení, a to u obchodníků a na serverech využívajících platební bránu od KB SmartPay a GoPay jako jsou BUSHMAN, SCONTO nábytek nebo také Kapka naděje, Nadace Terezy Maxové dětem (charitativní e-shop TERIBEAR – www.teribearshop.cz) a Cesta domů.
E-shopy s tlačítkem Click to Pay s Visa spotřebitelům umožní platit kartou bez nutnosti zadávat 16místné číslo karty a významně sníží počet kroků nutných pro dokončení objednávky. Visa navíc novou platební metodu zabezpečila nejmodernější technologií pro ověřování totožnosti. Díky tomu jsou platební údaje při každém nákupu nahrazeny unikátním tokenem, aby nebylo možné skutečná data dohledat.
Evropané už bezhotovostní platby v obchodech a při placení online vnímají dlouhodobě jako naprostou samozřejmost a Visa proto pracuje na tom, aby mohli spotřebitelé platit na internetu snadno a bezpečně. Přes dvacet evropských zemí za poslední rok registrovalo nárůst v e-commerce platbách o více než 40 procent a v Česku došlo dokonce ke 45procentnímu zvýšení (červen 2021 vs. červen 2020).1
„Se zvyšujícím se počtem lidí, kteří během pandemie začínají nakupovat na internetu, roste i potřeba zajistit jim jednoduché a bezpečné způsoby placení. Naše nové řešení je ale i výhrou pro obchodníky a očekáváme, že díky tomu zaregistrují úbytek nedokončených objednávek. Navíc lze integrovat platební karty od více zúčastněných značek, což placení výrazně zjednoduší,“ řekl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko.
“Každé řešení, které usnadní zákazníkům placení kartou, je výhrou pro platební bránu i e-shopy. Věříme, že Click to Pay s Visa najde mezi českými zákazníky velký počet aktivních uživatelů a přispěje k vyššímu počtu zaplacených transakcí v celé e-commerce,” řekl Jan Vodička, CMO GoPay.
„Řešení jako je Click to Pay s Visa vítáme. Jsme přesvědčení, že podobná řešení usnadní placení kartou na internetu a pomohou k dalšímu růstu obliby této formy platby. Klienti jistě ocení uživatelskou vstřícnost a zjednodušení celého procesu při zachování vysoké bezpečnosti prováděných transakcí,“ říká Monika Truchlíková, manažerka Platebních metod v Komerční bance.
Visa už vydala více než 2,6 miliardy tokenů
Click to Pay s Visa umožňuje spotřebitelům rychle zaplatit na e-shopech bez nutnosti ukládat si platební kartu u daného obchodníka, což se globálně dotkne 40 procent všech e-commerce transakcí. Ještě větší množství digitálních plateb probíhá s uloženou kartou Visa, obvykle u obchodníků, u kterých lidé nakupují častěji. K ochraně těchto transakcí Visa využívá tokenizační technologii, která nahrazuje 16místné číslo platební karty zabezpečeným tokenem, který kartu chrání před útoky. Visa v rámci své sítě umožnila tokenizaci 8 600 vydavatelům karet a více než 800 000 obchodníků přijímá platby tokenizovanou kartou. Celkem již bylo vydáno něco přes 2,6 miliardy Visa tokenů, což vedlo ke snížení míry podvodů o 28 procent.
evropským lídrem v oblasti platebního styku a transakčních služeb. Zaměřuje se na procesování karetních transakcí v e-commerce i kamenných prodejnách v jednotlivých zemích po celém světě. Společnost působí ve 30 zemích a zaměstnává přibližně 12 tisíc lidí.
(tz)