Zdá se, že zatímco se dříve se zavedením technologické inovace čekalo na facelift, dnes se auta vylepšují takřka neustále. Příkladem je Peugeot E-208, který už potřetí v rámci současné generace navýšil dojezd. Dostal se na více než referenčních 433 kilometrů na jedno nabití, čímž si upevnil svou pozici lídra evropského trhu malých elektromobilů.
Když Peugeot v roce 2020 představil svůj model E-208, dojezd činil 340 kilometrů. Tehdy šlo o referenční hodnotu, která mu pomohla získat titul Evropské auto roku. Jen dva roky nato přišel nárůst dojezdu o téměř 10 procent, s faceliftem se pak tento městský elektrický hatchback přehoupl přes hranici 400 km. A nyní přišel další skok – na 433 kilometrů. E-208 se tak stává premiantem segmentu malých elektromobilů.
Elektromobilita dostupná i pro soukromníky
Ještě důležitější zprávou pro zákazníky je, že elektromobily začínají být cenově dostupnější. Značka Peugeot od letošního roku výrazně zlevnila elektrické verze svých modelů, přičemž konkrétně u E-208 o 130 000 Kč. Jeho aktuální cena začíná na 670 000 Kč, což jej staví do zcela nové pozice – už nejde o auto „pro pár vyvolených“, ale o plnohodnotnou alternativu k běžným spalovacím vozům.
A co víc, tento cenový posun se začíná odrážet i ve skladbě zákazníků. Jak potvrzuje obchodní ředitel Peugeotu Filip Lapka: „Během akce 7 dní Peugeot jsme prodali asi čtyři procenta elektromobilů, což je víc než náš dlouhodobý průměr. Navíc mnoho klientů přišlo ze soukromého sektoru, což potvrzuje, že elektromobily už nejsou jen výsadou firem.“
Chytré funkce
Ani s novými funkcemi Peugeot nečekal na příchod nové generace či faceliftu a bez okolků je uvedl rovnou uprostřed produktového cyklu. E-208 tak přichází i s řadou technologií, které zvyšují komfort a praktičnost. Funkce Trip Planner pomáhá řidičům efektivně plánovat trasu podle stavu baterie, profilu trasy nebo dopravní situace. Lze také nastavit limit nabíjení na 80 %, což šetří baterii – důležité zejména pro firmy s větším počtem vozů. Zajímavou novinkou je i funkce obousměrného dobíjení Vehicle to Load (V2L). Díky ní lze z vozu napájet externí zařízení – třeba elektrokolo, pracovní nářadí, elektrický gril nebo kávovar. Maximální výkon činí 3,5 kW, což z E-208 dělá i praktického pomocníka mimo silnici.
E-208 navíc obstál i v náročné konkurenci – v nezávislém německém testu ADAC Ecotest 2024 byl vyhodnocen jako nejefektivnější elektromobil evropského trhu.
(tz)