Nabízíte svým zaměstnancům hodně výhod? Nebo vás to zatím moc nezajimá? Je to však trend, k němuž je potřeba přihlížet. Zejména tehdy, když se snažíte nabídnout nově příchozím atraktivní podmínky práce. Zdaleka již nestačí jen typické stravenky nebo služební mobil i k osobním účelům.Vysoce kvalifikovaní specialisté vyžadují komfort, k němž patří třeba dlouhá dovolená, možnost pracovat odkudkoli, anebo cvičení jógy zdarma. Slovíčko benefity nabírá na důležitosti a jeho obsah na sofistikovanosti. Proto se zrodil projekt Múza, nejmodernější systém pro správu zaměstnaneckých benefitů. Je výsledkem snahy vytvořit nástroj, který reaguje na potřeby jak zaměstnavatelů, tak zaměstnanců. Generální ředitel firmy Benefit Plus Ondřej Tyl vysvětlil, proč se ukázalo toto řešení jako nutnost. Vizí je rovněž přinést do této oblasti férovost, demokratizaci a inovace:
To už je na trhu tolik zaměstnaneckých benefitů, že je potřeba je spravovat digitálně?
Ano, a nejen, že jich je hodně, ale jejich správa je zároveň víc a víc složitější a náročnější. Zaměstnavatelé dnes musí nabízet pestrou škálu benefitů, aby uspokojili různorodé potřeby svých lidí – od sportovních aktivit přes stravenky až po duševní zdraví nebo flexibilní volno. Jenže ruční správa takového systému je časově náročná, nákladná a náchylná k chybám.
Digitální řešení, jako je Múza od Benefit Plus, přinášejí zjednodušení – umožňují zaměstnancům snadno vybírat a čerpat benefity a firmám přehledně poskytují data o jejich využívání, která jsou naprosto zásadní. A když do toho zapojíte moderní technologie jako QR platby, mobilní aplikace nebo automatizovanou administraci, procesy jsou rychlejší, efektivnější a navíc bezpečnější.
Pro koho je nástroj Múza určen a jaké výhody přináší?
Múza je flexibilní systém, který si poradí jak s malými firmami, tak s velkými korporacemi. Cílíme především na firmy, které chtějí mít moderní a efektivní správu benefitů, a zároveň chtějí dát svým zaměstnancům větší svobodu volby.
Múza je ideální pro zaměstnavatele, kteří nechtějí být zahlceni administrativou, chtějí přehledná data o využívání benefitů a zároveň poskytovat moderní uživatelský zážitek svým zaměstnancům.
Zaměstnavatelé získají několik klíčových výhod:
1. Úsporu času a nákladů – digitalizace benefitů snižuje administrativní zátěž HR oddělení.
2. Přehlednost a kontrolu – Múza nabízí detailní statistiky, které pomáhají optimalizovat benefitovou politiku.
3. Moderní přístup k zaměstnancům – digitální benefity jsou pohodlné, rychlé a reflektují očekávání mladých generací.
4. Snadnou implementaci a podporu – přechod na Múzu je rychlý a firma získá plnou podporu našeho týmu.
5. Daňovou úsporu – benefity jsou pro zaměstnavatele i zaměstnance proti mzdě daňově výhodné, pro zaměstnance proti mzdě skoro o třetinu.
Má Múza smysl i pro menší firmy třeba o 10 lidech?
Rozhodně. Menší firmy často nemají kapacity na složitou správu benefitů, a právě proto jim Múza může pomoci. Díky automatizaci a přehledné správě odpadá administrativa spojená s evidencí benefitů.
A co je důležité – i menší firmy potřebují konkurovat těm větším při získávání talentů. Moderní a flexibilní benefity jsou pro mladé zaměstnance stále větším lákadlem. S Múzou si i malá firma může dovolit poskytovat benefity na úrovni velkých korporací.
Proč bylo nutné digitalizovat stravenky?
Digitalizace stravenek byla nutná ze stejného důvodu, proč jsme před lety přinesli cafeterii neboli první český online nástroj pro správu benefitů – trh se vyvíjí, zaměstnanci očekávají pohodlná a flexibilní řešení a papírové poukázky už neodpovídají moderní době.
Papírové stravenky znamenaly dlouhé fronty na pokladnách, problémy s vrácením hotovosti a administrativní zátěž pro firmy i restaurace. Digitální řešení je rychlejší, bezpečnější a zároveň ekologičtější.
Myslíte si, že počet nejrozmanitějších výhod pro pracovníky ve firmách poroste?
Jednoznačně ano. Trh práce se mění a firmy si uvědomují, že benefity nejsou jen o stravenkách a volnočasových poukázkách. Zaměstnanci dnes očekávají benefity, které jim reálně usnadní život – například příspěvky na duševní zdraví, work-life balance, flexibilní volno nebo podporu v oblasti osobního rozvoje.
Navíc každá generace má jiné preference. To znamená, že budoucnost benefitů je v jejich personalizaci. Digitální platformy, jako je Múza, jsou skvělé v tom, že umožňují zaměstnancům vybírat benefity podle svých potřeb, místo aby jim firma vnucovala univerzální balíček.
Kdo Múzu takto pojmenoval a co ten název skrývá?
Název Múza odkazuje k tomu, že tento nástroj má inspirovat. Každý si pod pojmem múza představí něco jiného, ale všechny múzy mají společný prvek – podporují kreativitu, nápady a dávají energii.
Stejně tak jsme chtěli, aby naše platforma nebyla jen „další cafeterií“, ale aby se stala inspirací pro zaměstnavatele i zaměstnance. Múza pomáhá firmám kultivovat firemní kulturu a zaměstnancům dává možnost vybírat si benefity, které jim skutečně dělají radost.
Jaký benefit považujete za nejlepší? A jaký byste osobně ještě uvítal?
Nejlepší benefit je ten, který zaměstnanci opravdu využívají a který jim zjednodušuje život. Kdybych měl vybrat jeden konkrétní, řekl bych flexibilita – možnost volby, kdy, kde a jak benefit využít. Proto se mi líbí, že Múza umožňuje nejen široký výběr benefitů, ale také jejich jednoduché čerpání pomocí QR kódů a mobilní aplikace.
A benefit, který bych ještě uvítal? Myslím, že budoucnost benefitů je v ještě větší personalizaci – například benefity propojené se zdravím, well-beingem a prevencí. A samozřejmě, s vývojem AI a datové analytiky můžeme očekávat benefity, které se budou automaticky přizpůsobovat individuálním potřebám zaměstnanců.
Více informací o Múze najdete na www.muza.cz.
ptala se Eva Brixi