Fotografiím se věnoval a věnuje celý svůj profesní život. Ať už jde o snímky rodinné, nebo ty firemní. Obyčejné, ale o to více vypovídající, veselé, úsměvné, dojemně vzpomínkové, nebo hodně pracovní až dokumentární, z okamžiků, které píšou historii současného podnikání. Málokdo z této branže by dokázal vyprávět o tom, co všechno taková fotografie zvládne a jak se s ní dá následně pracovat, ať už marketingově, či jinak. Petr Tureček si pamatuje ještě kinofilm a mokré zpracování i první kroky směřující k posunu možností fotografické výpovědi do dalších rovin. Nejprve jako regionální zástupce FotoStar, poté jeho regionální obchodní ředitel, a posléze šéf marketingu. Následovala pozice marketingového manažera CEWE (dřívější Fotolab). Nyní je hrdý spolumajitel rodinné firmy DámeFotky. O jeho schopnostech svědčí neutuchající vynalézavost. Ostatně posuďte sami z následujících řádek. Napadlo by vás, že se dá poslání fotografie dále zúročit? Že její využití je opravdu nekonečná trajektorie? Že i pro svět businessu nabývá rozměrů, o nichž se nám dřív ani nezdálo?
Jak mocná je dnes fotografie v rukou marketéra? Co všechno dokáže?
Neexistuje lepší marketingový nástroj než reálná fotografie nebo krátké video. Vždy jde o zastavení času, dokument a konzervu emocí. Ve spojení se současnými komunikačními technikami kolektivní zastavení času a sdílení emocí s možným nekonečným dosahem. V oblasti fotoslužeb se pohybuji celý svůj pracovní život a s oblibou říkám, že aktuálně prožívám svojí čtvrtou fotografickou revoluci a čtvrtou profesní výzvu. A musím říct, že po výzvách co nejvíce barevných kinofilmů na hlavu, jak motivovat majitele digitálních fotoaparátů k tisku fotografií nebo co všechno se dá dělat s fotografiemi pořízenými mobilem, jde o výzvu nejzábavnější. Fotky jako zábava!
Vaše společnost nabízí zejména fotokoutky k nejrůznějším příležitostem, ať jde o konference, firemní oslavy, setkání obchodních partnerů, vyhodnocení soutěží… Kde se nejvíce uplatňují?
Naše rodinná firma DámeFotky se specializuje na zážitkové fotokoutky. Fotokoutek je vlastně vším, o čem jsem se zmínil v úvodu našeho rozhovoru. Zastavení času, dokument a sdílené emoce. Na 80 % našich zákazníků jsou firmy, které fotokoutek využívají v rámci svých marketingových nebo zaměstnaneckých aktivit. A 20 % jsou B2C zákazníci, pro které je fotokoutek zdrojem zábavy například na svatbách, narozeninách či jiných oslavách.
Co všechno umí nebo by měl umět současný moderní fotokoutek?
Musí umět lidi bavit, za všech okolností dobře fotit, rychle tisknout kvalitní fotky, mít možnost ihned fotky sdílet online nebo pořizovat krátká videa i s využitím přeceňované AI. Současný fotokoutek musí být zážitek. Pokud tomu tak je, lidé se nejenom dobře baví, ale také svoji zábavu rádi mezi sebou komunikují. Moderní marketing – sdílená emoce a reklama zdarma.
Malý příklad. Jste na nějakém firemním eventu, vyfotíte se ve fotokoutku, dostanete vytištěnou fotku, a ještě si ji stáhnete do mobilu. A protože se vám fotka líbí, ihned ji online sdílíte se svými přáteli. I s informacemi a logem partnera. A věřte mi, že opravdu nejde o malý marketingový zásah.
Je o fotokoutky zájem po celý rok, nebo je to sezónní záležitost?
Zážitkový fotokoutek je celoroční záležitost. Stejně, jako je celoroční záležitost focení mobilem. Rozdíl mezi focením mobilem a vyfocením se ve fotokoutku je, že jste na fotce i vy, vy s rodinou, vy s přáteli, vy s nějakým jedinečným pozadím při nějaké jedinečné příležitosti. Fotokoutek je vaše zastavení času, váš dokument, vaše emoce.
Může si od vás fotokoutek objednat třeba hotel pro svoji silvestrovskou veselici?
Fotokoutky DámeFotky jsou k dispozici pořád, tedy skutečně po celý rok, a může si je objednat kdokoli pro jakoukoli příležitost. V rámci České republiky je doprava zdarma.
A připravujete pro rok 2025 i nějaké překvapení?
Letos jsme dokončili kompletní výměnu všech fotokoutků a všem zákazníkům již nabízíme pouze jeden typ fotokoutku s názvem DámeFotky NG (nová generace), který umí vše, co má správný fotokoutek umět. Zbývá tak pravidelná aktualizace programu nebo rozšiřování nabídky tematických rekvizit.
V roce 2025 otevřeme v rámci skupiny DámeFotky dvě nová oddělení. První se bude zabývat výzdobou interiérů budov s využitím fotoobrazů a velkoplošných fotografií již při navrhování staveb a přenášet emoce fotografií i na stěny objektů. Druhé oddělení se bude specializovat na tvorbu dokumentů mapující historii firem a v rámci oslav z nich dělat dárky pro zaměstnance a obchodní partnery v podobě personifikovaných fotoknih.
Co napovídají vaše zkušenosti, kdo se fotografuje raději, jsou to ženy, nebo muži?
V našich zážitkových fotokoutcích se rádi fotografují úplně všichni! Takže se to liší pouze podle toho, na jaké jsme akci. Na té pro ženy se více fotografují ženy, na akci pro muže muži, na firemních setkáních, plesech, svatbách ženy a muži dohromady, na akcích pro děti a celé rodiny, včetně domácích mazlíčků.
Myslíte si, že by fotky měly ještě více sloužit k tomu, aby se při nich lidé více smáli?
Každá fotografie je konzerva emocí. Většinou těch pozitivních, které vždy vyvolají úsměv na tváři. Máme to štěstí, že v rámci zážitkových fotokoutků DámeFotky se lidé smějí ve sto procentech.
za odpovědi poděkovala Eva Brixi