Hry a hračky českého výrobce EFKO posbíraly v poslední době řadu prestižních ocenění. Tento úspěch potvrzuje, že se i relativně malá česká firma dokáže prosadit v silně konkurenčním prostředí. Důvěru si EFKO dlouhodobě buduje kvalitou a promyšleností svých výrobků. Nejnovějším oceněním se pyšní figurky Igráček, které již potřetí obhájily v největší české spotřebitelské anketě titul Nejdůvěryhodnější značka.
Stavebnicový systém aut MultiGO a nová ekologická stavebnice ECO Roto získaly ocenění odborníků Správná hračka. Auta MultiGO obdržela zároveň i cenu Grand Prix odborné poroty veletrhu For Toys a známku Doporučujeme od portálu Testuj to. Ocenění Grand Prix nese i funkční Meteo domeček Pat a Mat. Hračkou roku se staly edukativní Hry pro předškoláky. Rodinná hra Tajemství Býčí skály autorů Jakuba a Daniely Pernesových získala třetí místo v soutěži Zlatý mamut. EFKO tak boduje, a jeho hry a hračky budou zajisté bodovat i pod vánočním stromečkem.
„Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky,“ uvedl Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „V rámci ocenění Nejdůvěryhodnější značky je zajímavý přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol a v kategorii Kuchyňská a koupelnová studia zase oblíbená česká značka Siko,“ dodal Lukáš Matějka.
„Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,“ upřesnila Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
„Za více než třicet let jsme v EFKU ušli opravdu dlouhou cestu. V roce 1993 jsme se orientovali na prodej hraček od různých dodavatelů. Mezi nimi byly hojně zastoupeny právě dovozové hračky, jejichž kvalita ale mnohdy nebyla na takové úrovni, jakou bychom si představovali. Proto jsem se rozhodl jít cestou dobrodružnější – vyvíjet a vyrábět vlastní hračky.
Pod našima rukama tak začaly vznikat produkty úplně nové, ale i takové, které navazovaly na již dříve vyráběné hračky. A tak jsme mimo jiné zachránili i legendární značky jako Igráček a českou autodráhu Ites a vdechli jim nový život. Bylo by škoda zahodit výrobky, které byly oblíbené. A zákazníci to vítají,“ uvedl Miroslav Kotík, majitel a zakladatel firmy EFKO.
(tz)