Kávu a vína nahrazují aplikace na meditaci či mentoringové programy

Podoba vánočních dárků pro zaměstnance se postupně mění. Tradiční dárky, jako jsou čokolády, čaje, káva nebo víno pomalu nahrazují aplikace na meditaci, mindfulness nebo odborné poradenství. Zaměstnavatelé začínají dokonce podporovat i oblast sexual wellbeing sv‎ých zaměstnanců, což podle nejnovějších anal‎ýz výrazně zvyšuje produktivitu na pracovišti.

Podle personalistů se podoba vánočních firemních dárků v posledních letech změnila. Viditelný je odklon od tradičních reklamních předmětů, jako jsou hrnky, čaje, kávy, vína, čokolády nebo medy. „Firmy čím dál častěji volí personalizované nebo zážitkové dárky, které zaměstnance skutečně potěší. Zároveň narůstá popularita charitativních darů – například poukazů, jejichž hodnota jde na dobročinné účely,“ řekla Darina Wiedermann Janíčková, zakladatelka personální agentury Talentica.

Podpora wellbeingu a zdraví zaměstnanců roste
Mezi stále oblíbenější dárky pro zaměstnance navíc patří ty, které podporují wellbeing a osobní rozvoj. Firmy si více uvědomují, že spokojení zaměstnanci jsou odolnější vůči stresu a produktivnější, což dělá z investic do wellbeing logický krok. „Firmy nabízejí přístup k aplikacím na meditaci, mindfulness nebo odborné poradenství. Oblíbené jsou koučovací a mentoringové programy, které zaměstnancům pomáhají růst a rozvíjet se,“ dodala personalistka.

Kromě toho se v Česku objevuje i nový trend, kdy zaměstnavatelé začínají vnímat důležitost sexuální pohody a podporovat oblast sexual wellbeing sv‎ých zaměstnanců. K Vánocům proto firmy svým pracovníkům věnují například dárkové poukazy a vouchery k nákupu erotick‎ých pomůcek a doplňků dle jejich vlastního výběru.

„Ze strany firem roste zájem o speciální dárkové balíčky a vánoční poukazy v různých hodnotách, které jsou určeny nejen pro zaměstnance, ale také pro obchodní partnery či dodavatele,“ uvedl Adam Durčák, majitel e-shopu Ruzovyslon.cz. Podle něj je to správný krok v před v tom smyslu, že zaměstnavatelům by mělo z‎áležet na sexuální pohodě svých zaměstnanců. „Sexuální naplnění má totiž přímou korelaci s celkovou pohodou jednotlivce. Nové průzkumy jednoznačně potvrzují, že lidé, kteří jsou spokojeni se svým sexuálním životem, uvádějí celkově vyšší úroveň štěstí a duševního zdraví,“ doplnil Durčák.

Sexuální a reprodukční zdraví
Investice do zdraví a pohody zaměstnanců je přínosná nejen pro zdraví jednotlivců, ale také pro celkovou produktivitu společnosti. Podle nejnovější analýzy uveřejněné na 54. zasedání Světového ekonomického fóra (World Economic Forum) zvyšuje podpora produktů a služeb v oblasti sexuálního a reprodukčního zdraví produktivitu na pracovišti až o 15 %.

Novodobé benefity by měly ideálně odrážet i různorodé potřeby v oblasti reprodukčního zdraví a pracovního prostředí zaměstnanců. „Pro některé to může zahrnovat nabídku komplexní otcovské dovolené, pro jiné flexibilní pracovní uspořádání, které pomůže zvládnout dopady menopauzy nebo menstruace. Může to ale představovat i léčbu neplodnosti a služby plánovaného rodičovství,“ popsala Natalia Kanem, v‎ykonná ředitelka United Nations Population Fund (UNFPA), Populačního fondu OSN.

(tz)