Hyundai odhalil první pohled na IONIQ 9

Značka Hyundai zveřejnila první upoutávku netrpělivě očekávaného modelu IONIQ 9. Nové elektrické SUV se třemi řadami sedadel bude dalším milníkem na sebevědomé cestě k elektrifikaci značky.
Číslo 9 symbolizuje v produktové řadě IONIQ segment velkých vozů. Značka Hyundai tak poprvé vstupuje do kategorie velkých SUV s elektrickým pohonem. IONIQ 9 navazuje na úspěšné modely IONIQ 5 a IONIQ 6 a stejně jako ony přináší novou definici zážitků z cestování elektromobilem. Díky oceňované globální modulární platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform) koncernu Hyundai Motor Group se IONIQ 9 může pochlubit prostorným a komfortním interiérem.

Design vozu zaujme unikátním pojetím, v němž se snoubí mimořádné aerodynamické vlastnosti s vytříbenou a přitažlivou estetikou. Designéři čerpali inspiraci z exteriérů elegantních lodí a jejich prostorných, útulných interiérů. Velmi dlouhý rozvor náprav ve spojení s linií střechy tvořenou jedinou křivkou zajišťuje velkorysý prostor pro všechny cestující, a to včetně osob ve třetí řadě.

Na upoutávkových skicách jsou nápadné sofistikované detaily, které umocňují vysokou kvalitu celkového designu modelu IONIQ 9. Charakteristické linie na bocích připomínají diagonální linky na tradičním korejském kroji „hanbok“. Světlomety jsou tvořeny parametrickými pixely – typickým světelným designem, který značka Hyundai vyvinula pro modely IONIQ. S dynamickým a elegantním charakterem modelu IONIQ 9 je dokonale sladěn i design víceramenného volantu.

Od 30. října bude Hyundai na sociálních sítích zveřejňovat příspěvky s dalšími upoutávkami až do světové premiéry modelu IONIQ 9 v listopadu. Podrobnější informace o premiéře budou poskytnuty již brzy. IONIQ 9 představuje budoucnost elektromobilů a mění definici prostornosti a komfortu v segmentu.

K uvedení modelu dochází nedlouho po rekordních výsledcích, jichž značka Hyundai dosáhla v uplynulém roce, a vyrobení historického 100miliontého vozu v roce letošním. Přechod společnosti do nové éry elektrifikace symbolizuje fakt, že jako 100 000 001. vůz byl vyroben právě elektromobil. Zaměření značky na elektrifikaci zůstává neochvějné, stejně jako cíl dosáhnout do roku 2030 prodeje 2 milionů elektromobilů.

(tz)