Digitální továrna bez jediného stroje

Zjednodušit strojírenským firmám dodání kovových dílů a zefektivnit výrobu – to je poslání české společnosti PARTORY. Zaměřuje se totiž na řešení problematiky jednoho dodavatele a přetížených nákupních oddělení. Procesy, které běžně trvají týdny, dokáže zkrátit až na hodiny. Během své existence dokázala společnost svým řešením zefektivnit nákupní procesy již pro více než 2200 firem v Evropě, pomohla 700 zákazníkům a 1500 dodavatelům kovových dílů, a dodala přes 3 800 000 kusů dílů. Firma však donedávna působila pod jiným názvem a značku PARTORY představila teprve před několika měsíci.

Cílem nového brandu je zejména podpořit její kredibilitu v očích tradičního průmyslového odvětví a ukázat PARTORY jako největší digitální továrnu bez jediného vlastního stroje. Pro letošní rok má společnost ambice dostat se na obrat zhruba osm miliónů eur a vybojovat si pevnou pozici ve státech Beneluxu.

„Podle našich zkušeností více než 87 % firem s obratem nad jednu miliardu korun je až
170 různých komponentů potřebných k výrobě závislých na jediném dodavateli. To představuje značné riziko, které může potenciálně vést k zastavení výroby u více než 260 strojírenských podniků v Česku s kumulovaným obratem 1,5 biliónu korun. Nalezení pouze jednoho dodavatele může zabrat téměř 90 hodin a vyjde přibližně na 60 000 Kč. Navíc jeden dodavatel dodá do firmy v průměru zhruba sedm různých dílů. České firmy by ideálně potřebovaly najít 6314 dodavatelů pro 44 200 komponentů, což představuje 561 971 hodin práce nákupních oddělení. Z toho vyplývá nutná potřeba automatizace a využití pokročilých technologií, bez nichž budou firmy nadále čelit riziku výpadků,“ komentoval Milan Málek, spoluzakladatel a CEO PARTORY.

Společnost nabízí řešení v podobě technické podpory v procesu nákupu, zajišťuje další nové dodavatele, pomáhá získat díly za lepší ceny i ve vyšší kvalitě a ulehčuje nákupčím jejich již tak náročnou práci. Výrobky jsou od certifikovaných evropských dodavatelů, což vede mimo jiné ke snížení uhlíkové stopy, zkrácení dodacích lhůt a přináší podporu lokálních zdrojů v různých zemích. Celý proces zprostředkovává omnichannel přístup a vlastní aplikace, která zprocesuje všechny poptávky, objednávky a technické podklady. PARTORY také zvládne prověřit kapacitu subdodavatelů a jejich zkušenosti.

Pomocí vlastní umělé inteligence dokáže společnost analyzovat až 3000 technických výkresů za měsíc, což zkracuje proces z týdnů na dva dny. Za šest let dodala více než 3 800 000 dílů, mezi kterými byly nejčastěji plechy, jekly a trubky. Aktuálně pomáhá více než 700 zákazníkům vybrat si z portfolia 1500 dodavatelů a průměrná hodnota jedné dodávky je zhruba 180 000 Kč. Největší množství dílů firma dodává do Nizozemska, České republiky a Německa.

„Naše společnost má ambice růst rychleji, a proto jsme nově PARTORY. Chceme, aby brand, ale i celá společnost, reprezentovaly důvěru, inovaci a odbornost ve strojírenství. Původní název však nebyl dostatečně čitelný pro naše partnery. Rozhodli jsme se ho proto změnit na PARTORY, aby lépe vystihoval naši činnost a podstatu. Nový název je složeninou anglických slov Part (díl) a Factory (továrna). PARTORY tak ztělesňuje identitu největší digitální továrny s neomezenými možnostmi výroby bez nutnosti vlastnit strojní vybavení. Jsme připraveni splnit očekávání zákazníků na nejvyšší úrovni. Naší konkurencí je současný zavedený systém dodavatelského řetězce, jehož neefektivitě nastavujeme zrcadlo, a zcela tak měníme zažité pořádky. V tom, co děláme, jsme unikátní,“ dodal Jakub Málek, spoluzakladatel a CTO PARTORY.

Nový název PARTORY má za cíl jasně reflektovat hodnoty firmy, specializaci ve strojírenském průmyslu a zároveň dobře komunikovat pozici PARTORY na trhu. Samotný proces rebrandingu trval tři měsíce a klíčovým krokem v tom byla jak analýza trhu, tak i vývoj nové identity a komplexní redesign marketingových a obchodních materiálů.

PARTORY je český technologicko-strojírenský startup, který vychází z myšlenky zakladatelů s dlouhou historií ve strojírenství. Pomáhá strojírenským a výrobním firmám zvýšit efektivitu nákupního procesu a digitalizovat dodavatelský řetězec. V roce 2018 spustili bratři Málkovi projekt Kooperace.cz, což byl katalog volných strojírenských kapacit. Jejich zákazníci chtěli službu na klíč, včetně vzorků, balení a kontrol podle jejich specifikace, a tak vznikl projekt Factoree. Dnes společnost funguje pod názvem PARTORY. V roce 2022 oslovila i zahraniční zákazníky a rozšířila rozsah činnosti. Nyní nabízí kompletní výrobní řešení ve strojírenském průmyslu po celé Evropě. Svým řešením nastavuje zrcadlo reálnému světu, ve kterém je proces dodávek neefektivní. K realizaci jim pomohl fond Lighthouse Ventures GP první investicí v roce 2020 a druhou pro další rozvoj v roce 2021. Fondy SFG, Presto Ventures a Depo Ventures později společně přidaly 22 miliónů korun v seedovém investičním kole. Mezi klienty PARTORY patří např. společnosti Wanzl, Trumpf, Bobcat či DZ Dražice.

(tz)