Cestovní ruch v Česku se pořád ještě v plné síle nevrátil na předcovidovou úroveň. Zatímco dříve k nám mířily davy zahraničních turistů z Asie, USA a vzdálenějších destinací, nyní polovinu hostů tvoří Češi, dále Němci, Slováci a Poláci, tedy hosté ze střední Evropy. Významnou pomocí by mohlo být rozšíření nabídky letů o další destinace, postupné přidávání spojů, a zároveň také vylepšování služeb v rámci areálu Letiště Václava Havla Praha. O novinkách, které se v nejbližších měsících připravují, promluvili zástupci společnosti Letiště Praha na tiskové konferenci, kde zároveň došlo k podpisu strategické smlouvy o spolupráci s největší českou hotelovou sítí Czech Inn Hotels.
V hotelu The Grand Mark Prague se v první polovině února uskutečnila tisková konference, která byla zaměřená především na představení změn, které čekají Letiště Praha v následujících měsících. Výkonný ředitel rozvoje leteckého obchodu Jiří Vyskoč představil novinky v letním letovém řádu. Nabídka spojení se rozšíří až na 165 destinací a 67 leteckých dopravců. Půjde o destinace jako např. Astana v Kazachstánu, Kišiněv v Moldavsku, estonský Tallin, Poznaň v Polsku nebo tři nové italské lokality. Dalším záměrem Letiště Praha je potom podle Jiřího Vyskoče posílit počet přímých spojení ze vzdálenějších destinací. „Naším cílem ještě pro letošní rok jsou spoje do Číny, Káhiry nebo Gruzie. Ovšem plánujeme také zvýšit provoz na více než 30 linkách a navýšit další kapacity. Zaměřit se chceme hlavně na dopravu pro bonitní klientelu, o kterou má Česká republika největší zájem nejenom v oblasti turistického ruchu, ale také obchodu,“ vysvětlil Vyskoč.
Tématem tiskové konference byla také taxislužba na letišti a zkušenosti se společností Uber, která se stala v loňském roce oficiálním taxi operátorem na Letiště Václava Havla Praha. „Za nejdůležitější benefity této spolupráce považujeme rychlou dostupnost a dopředu garantovanou konečnou cenu jízdy, která se nemění v průběhu cesty ani pokud například nastane nečekaná dopravní situace. Za poslední měsíce jsme zaznamenali pouze 20 stížností, které souvisely především s dostupností služby na jejím začátku, takže z našeho pohledu se tato spolupráce povedla,“ uvedla tisková mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.
Dobrou zprávou je také rozšíření gastro služeb. Na letišti postupně vznikne celkem 14 nových restauračních zařízení, které budou reprezentovat 11 gastronomických konceptů.
Spolupráce mezi společností Czech Inn Hotels a Letištěm Praha spočívá ve vylepšování služeb a podpoře cestovního ruchu. Hotelová síť Czech Inn Hotels je dominantním ubytovatelem v hlavním městě (téměř 1,5 milionu hostů v roce 2023), kam turisté ze zahraničí míří nejčastěji. „Podle našich dat sledujeme národnosti hostů, které Prahu nejčastěji navštěvují, a proto vidíme oproti době před covidem velký pokles hostů ze vzdálenějších destinací. Rozšíření nabídky letů i linky do nových lokalit mohou této situaci významně pomoci. Naše síť v současnosti expanduje do dalších zemí, jako je například Gruzie, takže velmi vnímáme, jak důležitá je role letiště pro cestovní ruch země,“ říká majitel Czech Inn Hotels Jaroslav Svoboda, a dodává: „Posledním úkolem, který se dlouhodobě nedaří dokončit, je přímé vlakové spojení mezi centrem Prahy a letištěm. To je pořád naše slabina,“ uzavírá hoteliér.
(tz)