Světoví novináři začali testovat nový Peugeot 408, uvedení vozu na trh je za dveřmi

Na španělském pobřeží Středozemního moře právě probíhají novinářské testy nového Peugeotu 408. V následujících dnech se sem sjedou novináři z celého světa, aby horkou novinku otestovali na vlastní kůži.

Okolí Barcelony, kde celá akce probíhá, volí automobilky často. Není divu. Málokde totiž najdete tak kvalitní silnice, řidičsky zábavné zatáčky, nádherné přírodní scenérie, a hlavně dokonalé počasí. I teď v listopadu je tam příjemných 20 stupňů, slunce, bezvětří a bezdeští. Zkrátka ideální podmínky pro to, aby se dynamický fastback Peugeot 408 předvedl v tom nejlepším světle. A je třeba říci, že se mu to daří. První testující novináři na jízdní vlastnosti nového vozu pějí samou chválu. Zejména pak na jeho dokonale propracovanou aerodynamiku, silný plug-in hybridní motor o výkonu 225 koní, a příkladnou flexibilitu, se kterou dokáže žehlit zatáčky a přinášet řidičům opravdovou radost z řízení.

Peugeot 408 poskytuje velmi vysoký jízdní komfort. Na tom má zásluhu hlavně rozvor dosahující délky 278,7 cm, což je opravdu hodně. Díky tomu má model 408 vynikající stabilitu a pohodlí, z čehož profitují všichni pasažéři, včetně těch na zadních sedadlech, kteří mají k dispozici úctyhodných 188 milimetrů pro kolena. I ty nejdelší cesty se stanou příjemným zážitkem. Dvojnásob to platí pro cestující na předních sedadlech, kteří mají k dispozici vyhřívaná, elektricky nastavitelná sedadla s masážní funkcí a s možností uložit dvě nastavení do paměti.

Všechny silnice ale nejsou tak dokonalé jako ty v okolí Barcelony. Jak si Peugeot 408 poradí s výmoly a zimou poničenými cestami? SUV to sice není, ale náročný terén zvládne líp než kterýkoli jiný vůz. To konstruktéři v Peugeotu ověřovali na 1 100 00 kilometrech ujetých ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Peugeot 408 překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel.

O tom, jak je Peugeot 408 připravený na české silnice, se potenciální zákazníci budou moci přesvědčit už na začátku příštího roku, kdy bude nový model uveden na český trh. Cena zatím nebyla zveřejněna. Dle našeho odhadu se plug-in hybridní pohony přehoupnou přes milion, zatímco ceny verze vybavené benzínovým tříválcem by se mohly pohybovat kolem osmi či devíti stovkami tisíc korun.

(tz)