Válka na Ukrajině, inflace a rostoucí ceny energií, které se promítají do cen produktů ovlivňuje spíše frekvenci nákupů zákazníků. Ze statistik našich ecommerce klientů vyplývá, že nákupní chování B2C uživatelů má odlišnosti v různých vertikálách.
„Vnímáme spíše rozdíl v chování ve srovnání s covidovými roky. Nárůst pociťují klienti, kteří měli v této době omezené možnosti (zájezdy, ubytování, atd.). Naopak obory, které jsou vázané na kamenné pobočky zaznamenávají patrný odliv uživatelů do offline nákupů (např. nábytek, zboží pro kutily, potraviny..). E-shopy, které mají dobře zvládnutý objednávkový proces pro mobilní telefony vyhrávají, jelikož trend mobilních nákupů a plateb je výrazně rostoucí,“ říká k současné situaci zdražování a předvánočnímu nakupování Jan Bindr, majitel digitální agentury Optimio, www.optimio.cz.
Také zákaznický servis má obrovský vliv na chování uživatelů, pro které je nyní více důležitější dostupnost a rychlost doručení zboží, kvalitně popsané technické informace o produktech, samozřejmě levnější ceny a široká nabídka zboží.
(tz)