Společnost Pirelli vstoupila na český trh dne 3. července 1997, kdy byla založena pobočka s názvem Pirelli Tyre (Suisse) S.A. Czech. Od té doby už prodala téměř 5 milionů pneumatik za více než 10 miliard korun.
Koronavirová pandemie a události na Ukrajině – to jsou i pro společnost Pirelli Česká republika zásadní ekonomické výzvy, se kterými se bude vypořádávat. Podle aktuálních údajů to ale vypadá, že český pneumatikářský byznys zatím nezažívá nijak dramatický propad jako jiné světové trhy.
Jen za posledních pět let firma prodala v České republice více než 1,5 milionu pneumatik a dosáhla obratu na hranici tří miliard korun. Aktuální stále trvající krize může poškodit rostoucí tržby společnosti, která je ale na to – tak jako všechny ostatní firmy z dalších byznysových sektorů – připravena.
Krize zintenzivnila kontakty mezi obchodními partnery
Podle reprezentantů českého zastoupení Pirelli naučily koronavirus a stále probíhající válka na Ukrajině firmu více využívat moderní technologie. Ty pomáhají k intenzivnější a efektivnější komunikaci se zákazníky i se samotnou centrálou Pirelli.
„Díky modernizaci, digitalizaci zlepšujeme tok našich informací směrem k zákazníkům. Flexibilita na straně partnerů a na straně výrobce či dodavatele prokázala naši společnou inteligenci, zodpovědnost a schopnost se přizpůsobit a reagovat na nové výzvy. Pokud tuto energii, vůli budeme rozvíjet, bude to velký vklad do budoucna a určitě společně všichni uspějeme za všech podmínek,“ říká Jan Mulač, ředitel společnosti Pirelli pro Česko a Slovensko.
Každá čtvrtá pneumatika rozměru 19 palců a větší v Česku je od Pirelli
Pirelli si v Česku dlouhodobě drží pozici jednoho z nejúspěšnějších obchodníků s pneumatikami. I proto je každá čtvrtá pneumatika prodaná na českém trhu v segmentu 19 palců a výše pro osobní či offroadové vozy od Pirelli a každá druhá pneumatika typu RunFlat, tedy dojezdové pneumatiky, je rovněž od této společnosti.
V České republice se ročně prodají necelé 4 miliony kusů pneumatik. Přesné číslo se těžko odhaduje. „Musíme brát v potaz, že mnoho řidičů si auto dováží z ciziny a zde těžko dohledáme konkrétní informace. Každopádně platí, že v některých segmentech jsme lídry trhu a bodujeme především u prémiových automobilových značek, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme,“ dodává marketingový ředitel Pirelli pro Česko a Slovensko Zdeněk Vacl.
Pirelli je prémiový výrobce
Od začátku se firma Pirelli v České republice etablovala jako zásadní dodavatel prémiových pneumatik a v tom bude i nadále pokračovat.
„Prvních 25 let stačilo výrazně proměnit celou českou společnost a samozřejmě i Pirelli. Nyní čelíme možná největší výzvě v našich kariérách i životech – koronavirové pandemii a válce. Ovlivní to nás všechny. Výhodou Pirelli je, že se dlouhodobě strategicky orientuje na segment dražších a výkonnějších vozů, kterých se nyní prodává paradoxně hodně a pro které má pneumatiky na míru, homologované a značené. Automobily prestiž segmentu jsou v drtivé většině obuty do našich pneumatik,“ dodává Jan Mulač.
(tz)