Online supermarket Rohlik.cz startuje nový program „Rohlík pomáhá farmářům” zaměřený na malé dodavatele a producenty. V unikátním podpůrném programu bude zlepšovat jejich postavení na trhu, podporovat jejich produkty, zjednoduší administrativu, logistiku zboží i financování.
Malí, lokální dodavatelé často z různých důvodů nestačí na konkurenci velkých podniků. Při velké produkci se navíc mnohdy ztrácí kvalita, a proto bude Rohlik.cz malým producentům pomáhat na trhu uspět.
„Obdivujeme poctivou práci, kterou farmáři dělají. Proto jim chceme pomoci s prodejem jejich produktů. Díky našemu know-how dokážeme pomoci v mnoha oblastech. Připravíme pro farmáře prostor na reklamu, pomůžeme s obaly nebo se svozem zboží. Se společností Roger jsme navíc vymysleli unikátní podporu v rámci financování. Těmito kroky pomůžeme malým producentům uspět v extrémně složité konkurenci s velkými výrobci,” komentuje start programu CEO Rohlik.cz Petr Pavlík.
Aby se farmáři a lokální producenti mohli soustředit na hlavní činnost svého podnikání, tedy výrobu, online supermarket pomůže také s kontakty na související služby – například obaly a logistiku, aby se produkty dostaly k zákazníkům už do 6 hodin od sklizně. „Covid-19 změnil pravidla prodeje i pro menší farmáře. Prodej se mnohem rychleji přesouvá do online prostředí a víme, že někteří dodavatelé na tento přechod nemusí být připraveni. Proto jim chceme situaci usnadnit. Těm stávajícím pomůžeme růst společně s námi, nové rádi přivítáme v naší rohlíkovské rodině. Jsme schopni jim pomoct s udržitelnými obaly, fotkami, logem a samozřejmě s odbytem nebo marketingovou podporou,” přibližuje výhody programu šéfka nákupu Rohlik.cz Mirka Vopatová.
4 základní pilíře podpůrného programu „Rohlík pomáhá farmářům”
SPLATNOST DO 3 DNŮ
Farmáři budou mít svoje faktury zaplacené do 3 dnů. Malí dodavatelé potřebují mít svoje faktury zaplacené rychle, přičemž velké řetězce obvykle trvají až na 30 denních splatnostech. Zkrácení splatnosti faktur umožní Rohlík ve spolupráci se společností Roger.
Faktury jsou sdíleny jen elektronicky, což umožní velmi hladký a bezchybný platební styk. Jednoduchá je i práce s doklady, protože dodavatelé všechny objednávky i faktury vyřídí elektronicky na webovém EDI portálu. Okamžitě se tak například dozví, že Rohlík již jejich fakturu zpracoval.
ČTVRT MILIONU NA MARKETING
Každý farmář může získat marketingovou podporu v hodnotě až čtvrt milionu korun. Rohlik.cz tak farmářům pomůže co nejvíce zviditelnit jejich produkty. Rohlík navíc pomůže vytvořit kvalitní fotografie, loga, videa nebo další materiály, které pomůžou posouvat farmářské značky kupředu. Protože i obal prodává, umí Rohlík nabídnout i přípravu vhodných obalů na míru nebo různé oblíbené varianty vratných obalů.
CHYTRÁ LOGISTIKA A UDRŽITELNÉ OBALY
Rohlík pomáhá i s dopravou zboží, aby se dodavatelé mohli soustředit na výrobu, kterou umí nejlépe. Farmářské produkty se díky tomu převážejí ve vhodných dopravních prostředcích a při požadované teplotě přímo z výroby až do skladů Rohlíku. Díky promyšlenému logistickému řetězci se potraviny dostanou k zákazníkovi už za 6 hodin od sklizně.
JEDNODUCHÁ SMLOUVA
Účast v tomto unikátním podpůrném programu je navíc velmi jednoduchá. Rohlík připravil pro malé farmáře zjednodušenou dvoustránkovou dodavatelskou smlouvu. Producenti tak nemusí studovat složitější dodavatelsko-odběratelské smlouvy nebo platit drahé právní služby.
Borůvky od Karla Rodena
Jedním z menších dodavatelů, se kterými Rohlík v současnosti spolupracuje, je herec Karel Roden. Před časem začal na své farmě pěstovat borůvky. „Farmu jsme založili, aby ti, kteří mají rádi borůvky, je měli čerstvé a v chuti, jakou mají mít. Není jednoduché, a to asi ví mnoho farmářů, dostat produkt k zákazníkům rychle. A tahle spolupráce je cesta. Taky jsem rád, že to společně zabalíme, vymysleli jsme ekologické krabičky, na nich logo. Musím říct, že je vše jednodušší, mám z toho radost,“ komentuje spolupráci s Rohlik.cz Karel Roden.
CEO Rohlik.cz Petr Pavlík připomíná vliv koronavirové pandemie: „Jsme pyšní na spolupráci s našimi farmáři a lokálními dodavateli. Myšlenka na podpůrný program nás napadla během pandemie. Nabídli jsme rychle dalším farmářům pomocnou ruku a umožnili jim prodávat své produkty online. A to jim v tu chvíli to hodně pomohlo, protože všichni řešili problémy s odbytem kvůli zavřeným farmářským trhům, restauracím, hotelům i školám. Jsem nadšený, že nyní můžeme představit ucelený a systematický program, jak malým farmářům pomáhat dlouhodobě.”
(tz)