Direct pojišťovna je tu od toho, aby pomáhala lidem, když se stane průšvih.
A právě proto se teď rozhodla pomoci zavřeným restauracím, aby nezanikly.
Bistro v pražském Karlíně s názvem Nejen Bistro se už přes rok potýká stejně jako ostatní restaurace s vládními omezeními. Kvůli tomu musel majitel zhruba 40 procent lidí propustit a nechat si jen klíčové zaměstnance. „Máme sice otevřené okénko, ale to nás nezachrání. Letos jsme na 15 procentech běžného obratu a proděláváme nižší stovky tisíc každý měsíc,“ říká majitel Nejen Bistra Jaroslav Zatloukal. A podobně na tom je i mnoho dalších podniků.
Direct pojišťovna se proto rozhodla, že peníze, které má určené na reklamu, využije tak, aby tyto restaurace a kavárny podpořila. „Oslovili jsme několik podniků a v první vlně vybrali deset, ve kterých si na měsíc pronajmeme reklamní plochu ve výloze a za to jim přispějeme 10 000 korun. Rozhodli jsme se, že v této době peníze na reklamu raději využijeme takto, než si koupit billboardy, kterými bychom nikomu nepomohli,“ vysvětluje mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.
Pomůže se zaplacením nájmu
Nejen Bistro tyto peníze použije na zaplacení nájmu. „Každá koruna je pro nás v této době dobrá a moc za to děkujeme,“ dodává Zatloukal.
Stejnou podporu získaly i podniky v Brně, například restaurace Šelepka. „Je to super nápad, že peníze určené na reklamní kampaň se využijí jako výpomoc pro gastro podniky. Takováto pomoc od soukromých firem je účinnější a rychlejší než ta státní“ říká majitel Šelepky Raed Kahwaji, který se snaží současné situaci přizpůsobit například vlastním e-shopem a rozvozem.
Reklama, která nic neprodává
Hlavní myšlenou akce je ukázat, že normální je pomáhat. „Toto heslo bude napsané i na podnicích a také to, že jsme si danou plochu pronajali, abychom podnik podpořili, nic víc,“ dodává Maťašeje.
(tz)