Už zdaleka neplatí, že nejnižší cena například v pojištění je pro nás optimálním řešením. Vyplácí se přemýšlet v souvislostech a počítat s nejrůznějšími eventualitami. „Klientům v povinném ručení doporučujeme zvolit vyšší limity plnění. Připlatit si pár stokorun ročně se určitě vyplatí,” zdůraznil ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě Aleš Zethner. Zároveň představil novinky, na které se mohou motoristé od listopadu těšit.
Stále se mluví o růstu škod z povinného ručení, a to zejména u škod na zdraví. Uvědomují si řidiči, že nejnižší limity nemusí stačit?
Každoročně řešíme několik pojistných událostí, kde celková škoda přesáhne 35 miliónů Kč, což je základní limit v povinném ručení. Snažíme se na to klienty stále upozorňovat, a doporučujeme jim volit vyšší limity, alespoň 100 miliónů na majetkové škody a 100 miliónů na škody na zdraví. Zároveň se vyšší limity snažíme zatraktivnit dalšími benefity. Zájem klientů naznačuje, že je pro ně taková nabídka zajímavá, neboť více než tři čtvrtiny z nich si už volí limity 70/70 miliónů a vyšší.
K povinnému ručení se dnes dá připojistit široká škála rizik, jaké připojištění byste motoristům tedy doporučil?
Ideální je, když si klient nastaví pojištění přesně podle svých potřeb. Například motorista jezdící většinou na venkově, případně i v blízkosti lesa, se bude určitě lépe cítit s připojištěním poškození vozidla zvířetem. To zahrnuje riziko střetu se zvířetem i poškození zaparkovaného vozu, například elektroinstalace. Motoristovi jezdícímu hlavně po Praze zase spíše hrozí vykradení vozu, proto si ke svému povinnému ručení může sjednat i pojištění zavazadel. Obecně si klienti nejčastěji sjednávají poškození vozidla zvířetem a pojištění skel vozidla. Ale důležitý je i servis, který pojišťovna v případě nehody zajistí.
Povinné ručení opravdu nabízí i určitý servis pro majitele vozu?
Ano, například komfort přímé likvidace pro situace, kdy jste poškozeným při dopravní nehodě způsobené jiným vozidlem – nemusíte nic složitě zařizovat s pojišťovnou viníka, obrátíte se na svoji pojišťovnu a ta s vámi vše vyřeší. Při sjednání povinného ručení s limity 100/100 miliónů Kč a vyššími u nás získáte automaticky i přímou likvidaci v ceně. Při sjednání s havarijním pojištěním pak získají motoristé navíc ještě pojištění Výmol, tedy škody, kterou si způsobí na neoznačeném výmolu v silnici. Ale zvýhodněné jsou i smlouvy od limitu 70/70 miliónů Kč, k nim klientovi přibalíme úrazové pojištění řidiče.
Pojištění poškození vozidla vjetím do výmolu není úplně obvyklé…
Je to novinka. Vjetím do neoznačeném výmolu na vozovce si většinou řidič poškodí pneumatiku a disk, tomu také odpovídá limit 10 000 Kč, který jsme u tohoto pojištění stanovili na pojistnou událost. Na druhou stranu budeme ale po klientovi vyžadovat podrobnou fotodokumentaci výmolu a poškození vozu s celkovou dispozicí místa, kde k poškození došlo.
Zmínil jste se o novinkách. Na co se klienti mohou těšit?
Každoročně evidujeme růst asistenčních zásahů pro motoristy. Proto jsme se rozhodli od listopadu nabídnout nový nadstandardní asistenční program MAX+, kde pro nepojízdné vozidlo zajistíme příjezd a práci mechanika, vyproštění, odtah vozidla, nebo přeložení nákladu do náhradního vozidla. A to vše bez limitu! V pojištění skel pak klienti nově získají nejen pojištění výhledových skel, ale i skel v pevné, skládací nebo odnímatelné střeše nebo skel ve zpětných zrcátkách.
za rozhovor poděkoval Martin Šimek