Toužíme po zážitcích. Chceme se bavit, potřebujeme ulevit stresem svíranému organizmu. Musíme vypnout, přehodit myšlenky. Seskakujeme padákem, koštujeme lihoviny, učíme se vařit, zkoumáme prostředí, jež nám je víc než vzdálené. Cestu nám ale zkomplikoval koronavir. Aby zájemci o své emoce nepřišli ani v době, která nepřeje společenským aktivitám, o to se snaží firma Adrop s.r.o., která provozuje portál adrop.cz. V jejím čele stojí Rostislav Peníška:
Založil jste portál, jehož prostřednictvím si můžeme koupit parádní zážitek. Jenže – kam za zážitky, když na planetě řádí koronavirus?
I proto jsme založili novou kategorii zážitků na doma. Zážitky tím přesouváme do vašeho obýváku, ale snažíme se, abyste si zážitek i tak užili na maximum. Proto vznikly nové zážitky, jako je virtuální realita na zkoušku, domácí degustace piva, vína, rumů a také vznikl online kurz vaření, kde vám celý balíček se zážitkem pošleme až domů – bez nutnosti někam chodit. Nicméně skoro všichni naši zážitkoví dodavatelé pokračují v normálním provozu, jen upravili jednotlivá opatření tak, aby co nejvíce ochránili zákazníky od možného nebezpečí. Zážitky tak dnes probíhají v menších skupinkách, nebo dokonce individuálně.
Business se mnohým společnostem přesunul do online prostředí. Ale zážitek je zážitek, účastník potřebuje být na určitém místě, zpravidla i s kamarády či s obsluhou… Nebo se mýlím?
Zážitek je zážitek a není jednoduché ho nahradit, ale naši zákazníci potřebují dárky pro své blízké i v tomto čase a nechtějí věnovat klasické hmotné dárky. Proto se snažíme i v této době poskytnout zážitkové dárky v co nejlepší kvalitě, z pohodlí vašeho domova
a bez možného rizika. Tedy doručíme vám domů zážitkový balíček a obsluhu zprostředkujeme přes video nebo online stream, který vás provede celým zážitkem. Kamarádi můžou celý zážitek prožívat s vámi z pohodlí vašeho domova.
Ujaly se vaše novinky týkající se některých produktů, jež lze přizpůsobit domácímu prostředí?
S prodeji jsme spokojení a zájem je zatím ve vlnách. Na jaře, v první vlně, byl velký zájem o virtuální realitu a pak především o alkoholové degustace – pivo, víno, rumy, giny… V létě dominovaly spíše „klasické“ zážitky jako tandemový seskok a lety balónem. S přicházejícím podzimem je ale opět cítit větší zájem po online zážitcích.
Byli jste si jisti, že se inovace v nabídce ujmou? Nebo to byla sázka do loterie? Jak úspěšní nyní jste?
Nebyli jsme si jistí, ale vnímali jsme to jako velkou příležitost a zároveň strategické rozhodnutí pro diverzifikaci nabídky do budoucna, pro případ, že by klasické zážitky mohly být vlivem státních opatření omezené. Ve virtuální realitě se nám daří být lídry trhu. Což nás nesmírně těší a dodává síly na rozšiřování nabídky dalších online zážitků.
Jak si lze představit domácí degustaci vína ve vašem pojetí? Opravdu to může být něco, nač se pak dlouho vzpomíná?
Standardně to probíhá tak, že degustaci vína dáváte jako dárek někomu blízkému. Tedy na našem webu Adrop.cz objednáte balíček šesti vzorků vína z Moravy, který vám dorazí domů. Balíček předáte na oslavě obdarovanému, nebo také můžeme balíček poslat přímo obdarovanému na adresu. V balíčku najde odkaz na předtočené video z vinného sklípku s vinařem, který ho celou degustací provede. Také si můžete vybrat individuální degustaci s vinařem, kde se spojíte společně přes online nástroj a můžete se rovnou ptát na to, co vás zajímá.
Oč je ve virtuálním světě největší zájem?
Jelikož s virtuální realitou má v tuto chvíli zkušenost asi jen 1 % lidí, tak je zájem především o to si virtuální realitu vyzkoušet a zjistit, o čem to je. Proto vznikl i náš balíček virtuální reality s deseti populárními hrami. Tento balíček by měl přiblížit virtuální realitu široké veřejnosti. Důraz jsme tu kladli především na jednoduchost. Nastavení tak zvládne opravdu každý, i ti méně technicky zdatní.
Nabízíte zábavu zejména pro chlapy. Znamená to, že u vás nakupují hlavně ženy pro své polovičky, tatínky, dědečky, šéfy? A už se kupují i vánoční dárky?
Náš typický zákazník je žena, která hledá zajímavý dárek k Vánocům nebo narozeninám pro partnera, syna či bratra. Ale díky velkému výběru a rozmanitosti zážitků se u nás nakupují i dárky pro ženy. Před Vánocemi se začínají hodně množit dárky i pro šéfy. V současné době už dokonce vnímáme zvýšený zájem o vánoční
dárky ze skupiny zákazníků, kteří chtějí mít všechno vyřešené v klidu a s předstihem.
A jaký podíl zájemců tvoří firemní klientela?
Dříve to nebylo tak významné, ale na letošní podzim a zimu se nám častěji objevují objednávky na teambuildingové akce a firemní večírky se zaměřením na online zážitky. Velký zájem je o naše sety na virtuální realitu a také o online večírky s degustací různých alkoholů nebo kurzy vaření. Už máme i pár poptávek po vánočních dárcích pro zaměstnance a obchodní partnery v podobě online degustačních balíčků alkoholu.
ptala se Eva Brixi