Rozpočet na novou posilu vozového parku pro vaše kolegy má jasné mantinely. Krize jimi poněkud zamávala. Jedno vozidlo se musí vejít do 550 000 Kč. Přitom si chcete dopřát vše, co moderní technologie nabízí, a nechcete přijít ani o slušnou motorizaci a automat, který se osvědčí na dlouhých cestách a pomůže i v koloně. Potřebujete pohodlí a praktičnost. Zdá se, že speciální edice Hyundai i30 All Inclusive by vám mohla přijít vhod.
My jsme v redakci testovali vůz v karosářské verzi kombi, který je pohodlný a prostorný. Kufr pojme v základu náklad o objemu 602 litrů, budete-li ale potřebovat, sklopením zadních sedadel se dostanete až na velkorysou hodnotu 1650 litrů. Pro převoz vašeho businessu a propriet, jež vyžaduje, je to místa akorát. Jediným námětem na zlepšení je poněkud nižší nakládací hrana. Lépe a s pro záda menším utrpením by se nakládala třeba pětistovka časopisů převážených ke klientovi.
O komfort cestujících v kabině se starají pohodlná sedadla, která jsou stavěná na každodenní zátěž, poskytují páteři dobrou oporu a lze o nich tvrdit, že vás naučí sedět podle zásad fyzioterapeutů. A to platí i o těch, kteří se uvelebí vzadu. Posádka ocení také přehlednost interiéru a dostatek úložných prostor, kam lze schovat poznámky pro prezentaci, tablet i náhradní brýle na čtení… Cestující tak nepřijde o nic z praktických řešení, a to včetně dvouzónové automatické klimatizace, s jejíž pomocí se ítřicítka stává přívětivější pro všechny, kteří do ní musí nasedat za parných letních dnů.
Také prostor kolem řidiče je příjemně uspořádán a nikterak nevybočuje z již mnohokrát osvědčené harmonie. Ta vyvěrá nejen z líbivé estetiky, šikovné ergonomie, ale především z kombinace manuálních voličů a možností nastavení funkcí prostřednictvím osmipalcového dotykového displeje, se kterým si bude rozumět váš chytrý telefon s operačními systémy Android i Apple. Konektivita pro každodenní business, který si teď všichni přejeme co nejlépe nastartovat do nové éry, má u Hyundai zelenou. Tvůrci v automobilce nepřemýšlejí jen nad ekonomií výroby, ale rovněž nad tím, co lidem usnadní život.
Ani paleta bezpečnostních prvků není malá: autonomní nouzové brždění FCA detekuje i chodce ve vozovce, systém LKA sleduje, jestli se držíte ve svém pruhu, vůz hlídá také mrtvý úhel a dokáže upozornit na projíždějící automobily, když se snažíte vmezeřit na parkovací místo. Navíc dostává řidič kolenní airbag, který patří běžně do příplatkových položek.
Na bohatou výbavu byl zkrátka kladen důraz, což potvrzuje také zadní parkovací kamera, inteligentní adaptivní tempomat, automatické stěrače propojené s dešťovým senzorem, bi-LED světlomety s automatickým přepínáním. Ovšem výkon a podání světelného kuželu dopadajících na cestu by bylo dle našeho názoru možné ještě vylepšit. Je to poněkud surová verze ledkových světel, která oči někdy namáhá o něco více, než by se člověku na dlouhých služebních cestách líbilo.
Jinak vše funguje, jak má. To samé lze prohlásit o benzinovém motoru 1,4 T-GDI, který
se v reálu spokojí spíše s hodnotami kolem 7 l/100 km. Zdá se nám však, že převodovka DCT byla tentokrát trošku bázlivější při podřazování, zato na vyšší stupeň šla možná až příliš horlivě. Měli jsme z ní nepatrně rozpačitý dojem než při testu před dvěma lety, kdy jsme rovněž detailnímu zkoumání podrobovali i30 taktéž v provedení kombi se stejnou motorizací i převodovkou, ale v té nejvyšší výbavě. Nicméně tyto jevy lze dobře eliminovat přepnutím na jízdní režim sport nebo umístěním voliče tak, abyste rychlosti volili manuálně. Takže to nevidíme jako významný prohřešek. Podvozek je naladěný příjemně, významně se nehoupe, dobře drží, řízení je pohodlné, precizní, jen možná na posilovači by se dalo ubrat, protože volantem otáčíte někdy až s nečekanou lehkostí.
A závěrem? Opravdu promýšlejte náklady. U Hyundai v případě podnikatelů hází rukavičku do ringu záruka pět let bez omezení najetých kilometrů, asistenční služby i kondiční prohlídky v téže době trvání. Je to tedy celkově milý kompromis, potřebuje-li vaše flotila omladit novým přírůstkem. Za přívětivých finančních podmínek dostáváte hodně dobře znějící muziky.
Kateřina Šimková