Plzeňský Prazdroj dokončil investici do ležáckých tanků

Slavnostním zahájením provozu deseti ležáckých tanků dnes Plzeňský Prazdroj dokončil jednu ze svých významných investic posledních let. Celkem ve dvou etapách instaloval dvacet tanků v hodnotě 290 milionů korun, díky nimž zvýšil svoji kapacitu kvašení a ležení piva Pilsner Urquell o cca 500 tisíc hektolitrů za rok. Zmíněná investice navazovala na předchozí rozšíření varny Prazdroje z roku 2018. Plzeňský pivovar těmito investičními akcemi reaguje na zvyšující se poptávku a zájem o své pivo včetně trvale rostoucího exportu.
Přesně den před oslavou 177. výročí od uvaření první várky ležáku Pilsner Urquell spustil Plzeňský Prazdroj ve svém pivovaru v Plzni provoz deseti nových cylindro-konických nerezových tanků určených pro ležení piva. Každý z nich měří 24 metrů, v průměru má 6,4 metrů a váží 33,5 tuny. Objem tanku je 5 100 hl, to znamená, že se do něj vejde více než milion půllitrů piva.

Jedná se o druhou etapu instalace tanků v hodnotě 170 milionů korun. Dohromady s předchozími deseti tanky, které byly instalovány v roce 2018, jde o investici ve výši 290 milionů korun. „Pořízení dalších ležáckých tanků souvisí s loňským navýšením kapacity varny, kterou tak nyní můžeme využívat k maximálním možným objemům vaření piva,“ říká manažer kapitálových projektů Plzeňského Prazdroje Tomáš Kosmák.

Plzeňský Prazdroj v loňském roce opět zvýšil prodeje svých piv v zahraničí na rekordních 4,3 milionu hektolitrů, což bylo o 4,5 % více než v  roce 2017. „Obliba prémiového ležáku Pilsner Urquell každoročně roste, a to nejen u nás, ale také v zahraničí. Loni jsme ho vyvezli přes 1,1 milionu hektolitrů, což bylo o desetinu více než v předchozím roce. Vaříme ho výhradně v Plzni pro tuzemský i světový trh, i proto bylo nutné přistoupit k navýšení počtu ležáckých tanků, abychom zvládli pokrýt poptávku po tomto oblíbeném pivu,“ komentuje Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.

Ležácké tanky byly vyrobeny ve společnosti Ziemann Holvrieka v německém městě Bürgstadt a nejprve putovaly po řece Mohan do Severního moře, poté přes Hamburk po Labi až do Lovosic. Finální transport nadměrného nákladu do Plzně vedl po silnicích umožňujících dopravu takto objemných a těžkých nákladů. V létě pak bylo všech deset tanků instalováno v areálu plzeňského pivovaru.

(tz)