Slavnostním zahájením provozu deseti ležáckých tanků dnes Plzeňský Prazdroj dokončil jednu ze svých významných investic posledních let. Celkem ve dvou etapách instaloval dvacet tanků v hodnotě 290 milionů korun, díky nimž zvýšil svoji kapacitu kvašení a ležení piva Pilsner Urquell o cca 500 tisíc hektolitrů za rok. Zmíněná investice navazovala na předchozí rozšíření varny Prazdroje z roku 2018. Plzeňský pivovar těmito investičními akcemi reaguje na zvyšující se poptávku a zájem o své pivo včetně trvale rostoucího exportu.
Přesně den před oslavou 177. výročí od uvaření první várky ležáku Pilsner Urquell spustil Plzeňský Prazdroj ve svém pivovaru v Plzni provoz deseti nových cylindro-konických nerezových tanků určených pro ležení piva. Každý z nich měří 24 metrů, v průměru má 6,4 metrů a váží 33,5 tuny. Objem tanku je 5 100 hl, to znamená, že se do něj vejde více než milion půllitrů piva.
Jedná se o druhou etapu instalace tanků v hodnotě 170 milionů korun. Dohromady s předchozími deseti tanky, které byly instalovány v roce 2018, jde o investici ve výši 290 milionů korun. „Pořízení dalších ležáckých tanků souvisí s loňským navýšením kapacity varny, kterou tak nyní můžeme využívat k maximálním možným objemům vaření piva,“ říká manažer kapitálových projektů Plzeňského Prazdroje Tomáš Kosmák.
Plzeňský Prazdroj v loňském roce opět zvýšil prodeje svých piv v zahraničí na rekordních 4,3 milionu hektolitrů, což bylo o 4,5 % více než v roce 2017. „Obliba prémiového ležáku Pilsner Urquell každoročně roste, a to nejen u nás, ale také v zahraničí. Loni jsme ho vyvezli přes 1,1 milionu hektolitrů, což bylo o desetinu více než v předchozím roce. Vaříme ho výhradně v Plzni pro tuzemský i světový trh, i proto bylo nutné přistoupit k navýšení počtu ležáckých tanků, abychom zvládli pokrýt poptávku po tomto oblíbeném pivu,“ komentuje Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.
Ležácké tanky byly vyrobeny ve společnosti Ziemann Holvrieka v německém městě Bürgstadt a nejprve putovaly po řece Mohan do Severního moře, poté přes Hamburk po Labi až do Lovosic. Finální transport nadměrného nákladu do Plzně vedl po silnicích umožňujících dopravu takto objemných a těžkých nákladů. V létě pak bylo všech deset tanků instalováno v areálu plzeňského pivovaru.
(tz)