Předplacené karty jsou u zákazníků stále oblíbené. Lídrem ve spokojenosti je SAZKAmobil

V posledních letech se velcí operátoři zaměřují především na klienty využívající paušál, nicméně na českém trhu je stále ještě hodně zákazníků, kteří raději preferují předplacené karty. Důvodem jsou často hlavně komplikované smlouvy a nepřehledné podmínky vztahující se k paušálům, ale také praktické důvody, kdy lidé zkrátka nepotřebují neomezené volání, a proto si nechtějí služby předplácet.

Paušály zavazují

Přestože se operátoři snaží nabídnout svým zákazníkům v rámci paušálu stále více služeb, měsíční poplatky nemusí vždy odpovídat tomu, co je pro klienta výhodné. Týká se to především skupin, které nevyužívají chytré telefony, takže jejich účty nezatěžují mobilní data, nebo zkrátka nevolají tolik, aby se jim vyplatilo měsíční neomezené volání. Potom jsou ale také případy, kdy chtějí mít lidé své výdaje pod kontrolou.

Králem předplacených karet je u zákazníků SAZKAmobil

I přesto, že velcí operátoři nabízejí předplacené karty také, vévodí této skupině jednoznačně virtuální operátor SAZKAmobil. Podle , mezinárodně využívaného indexu spokojenosti zákazníků, tvz. TRI*M indexu, zahrnujícího 4 oblasti – celkovou spokojenost, ochotu doporučit, ochotu vyzkoušet a preferenci výběru, vychází, podle hodnocení vlastníků soukromého mobilu s přeplacenou SIM kartou, SAZKAmobil nejlépe. Z velkých operátorů je poté s velkým odstupem Vodafone a ještě větším T-Mobile a O2 „Nabídku cílíme především na zákazníky, kteří už přišli na to, že si nepotřebují platit neomezené volání a radši preferují levné volání a SMS, případně velkou porci dat bez nutnosti platit navíc neomezené volání, které stejně nevyužijí,“ říká Jan Schmiedhammer, výkonný ředitel společnosti SAZKAmobil.

Nejvíce předplacené karty oceňují rodiče a senioři

Kromě zákazníků, kteří nemají zájem se vázat smlouvou oceňují využití předplacených karet hlavně rodiče, které svým dětem pořizují první mobil. V dnešní době existuje kromě klasických služeb i spousta prémiových telefonních čísel, aplikací a soutěží, které se platí pomocí drahých sms, případně u chytrých telefonů také instalací, jež můžou nenápadně stahovat z telefonu data a datové služby. Pro rodiče je mnohem jednodušší hlídat ubývající kredit než čekat každý měsíc s hrůzou účet za telefon.

U seniorů je situace ještě vážnější, protože kromě klasických operátorů existují různí šmejdi, kteří zneužívají důvěřivosti starých lidí a jsou schopni uzavřít s důchodci nevýhodné paušály, které lze vypovědět jenom s velkými pokutami. Úplným vrcholem nekalých praktik jsou hovory na účet volaného, různé televizní výzvy věštců, kvízů a „zábavných“ soutěží, které mohou stát během pár minut nepozornosti seniora i celý důchod. Předplacená karta je zárukou, že i při těch nejhorších podvodech přijde volající maximálně o svůj nabitý kredit.

S kreditem na cesty

Další důvod, proč lidé mají raději předplacené karty jsou výjimečné situace jako je letní sezóna. „Dorůstá další generace, která dostane mobil před prázdninami, aby děti zůstaly ve spojení s rodiči, když jedou třeba na tábor nebo k babičce. Jinak zájem v rámci předplacených karet zvyšují i turisté a sezónní pracovníci, kteří kartu využívají během svého pobytu na území Česka,“ uzavírá Jan Schmiedhammer.

(tz)