Má to být klíčový vůz mladoboleslavské Škoda Auto v nižší střední třídě, který do svého vínku dostal několik prvenství. Jde o první model postavený na platformě MQB A0. Jako první evropský sériově vyráběný model nese také nápis Škoda uprostřed pátých dveří. A může se pochlubit další zajímavostí: Pokud si sednete ve voze Scala na zadní sedadla, budete se dívat ven skly vyrobenými v AGC Automotive v Chudeřicích na Teplicku. Největší výrobce automobilových skel totiž vyvinul a vyrábí pro tuto škodovku skla zadních dveří.
V nejnovější Škoda Scala je i „skleněná stopa“ z Teplicka.
Generální ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý: „Škoda Auto je pro český automobilový průmysl naprosto zásadním hráčem. Jsem rád, že se nám podařilo zapojit do projektu na výrobu modelu Škoda Scala. Je to zcela nový typ vozu, který díky využití nové podvozkové platformy, posouvá výrobu automobilů v České republice o další stupínek výš. Spoluprací se Škoda Auto na tomto voze navazujeme na řadu úspěšných projektů z minulosti, na kterých jsme se s dodávkami autoskel podíleli.“
Škoda Scala je postavena na nové platformě MQB A0, která umožní použít moderní bezpečnostní prvky. Novinka míří na trh jako konkurent VW Golf, Peugeot 308, Seat Leon, Opel Astra a dalších. Jedná se o nižší střední třídu, tedy Segment C, která patří v evropských zemích k nejprodávanějším.
AGC Automotive Czech v Chudeřicích je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC a jedním z největších a nejkomplexnějších v Evropě. Ročně vyrobí přes 32 milionů autoskel. Každé šesté nové auto v Evropě je kompletně osazeno skly z Chudeřic. AGC Automotive Czech dodává automobilová skla pro všechny největší světové automobilky, jako jsou jednotlivé značky koncernů Volkswagen, Mercedes, BMW, Škoda, GM, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další. Zaměstnává přes 2400 lidí. AGC Automotive Czech je součástí skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.
(tz)