Už bezmála deset let mohou motoristé k pojištění auta UNIQA dostat také sofistikovanou telematickou asistenci SafeLine, která představuje aktuálně nejvyspělejší aktivní servis pro jakýkoli druh nouze na silnici. Kromě toho počítá SafeLine pojistné podle ujetých kilometrů a druhů používaných komunikací. Službu využívají už desetitisíce zákazníků UNIQA pojišťovny. Každoročně požádají o pomoc ve stovkách případů. Letos ji využili už asi osmdesátkrát.
Asistence SafeLine hlídá nepřetržitě vozidlo i posádku díky telematice. V případě nehody registruje centrála díky nárazovému čidlu kolizi a ihned se zapojí do řešení – telefonicky dohodne s řidičem potřebné kroky, a pokud se ho nedaří kontaktovat, pošle na přesně určené místo záchranné složky hned. Tato funkce se osvědčila loni celkem 115krát, letos už více než třicetkrát.
Ilustrativní je letošní případ prudkého nárazu klienta do překážky v ranních hodinách během cesty do práce. Senzor registrovat přetížení 11 G a vyhlásil alarm v asistenční centrále SafeLine.. Řidič auta telefon operátorovi sice zvedl, nicméně mluvil zmateně a stěžoval si na to, že je mu špatně. Nakonec hovor ukončil s tím, že se musí dostat rychle z vozu. Operátor vyhodnotil situaci jako krizovou a poslal na místo složky záchranného systému. Záchranáři na místě zjistili, že se jedná o vážnou hromadnou nehodu s více zraněnými. Na místo byla přivolána i helikoptéra, která odvezla našeho klienta do nemocnice. Bez včasného zásahu by byl jeho život vážně ohrožen. Odtahová služba následně odvezla z místa čtyři vozy.
Při odcizení dokáže UNIQA SafeLine ztracený vůz lokalizovat a ve spolupráci s policií ho vrátí majiteli. V letošním roce byly dohledány zatím dva vozy, loni čtyři vozidla. Auta se dostala zpět ke svým vlastníkům.
Dva dny před Štědrým dnem 2018 hlásila rozčilená klientka asistenční centrále, že jí zmizelo auto ve velkém městě na Ukrajině. Klientka na místě kontaktovala i lokální policii, s níž udržovala asistenční centrála SafeLine spojení a hlásila jí průběžně pohyb odcizeného vozu. Ten se neustále přemisťoval a bylo třeba zapojit více policejních hlídek. Nakonec asistence udala přesné GPS souřadnice, město i ulici a číslo popisné, kde pachatelé auto zaparkovali. Policie ho na tom místě našla a předala majitelce. Zloděje se podařilo na téže adrese zajistit.
Méně adrenalinovou událostí jsou situace, kdy si klienti nepamatují, kde zaparkovali oni nebo jejich blízcí, a požádají asistenci, aby jim auto „našla“. I tuto službu SafeLine opakovaně poskytuje: letos zatím dvakrát, loni sedmnáctkrát. Služba se hodí i v situaci, kdy auto policie odtáhne a řidič ho nenajde na svém místě.
V případě defektu, menší kolize nebo nevolnosti na silnici lze stiskem nouzového tlačítka B-call na palubní desce přivolat na místo potřebnou pomoc. V letošním roce zatím asistenci tohoto druhu využili zákazníci asi padesátkrát. Nejčastěji potřebovali odtah nepojízdného vozu do servisu, asi ve 40 % případů se podařilo závadu opravit na místě. Loni zasahovali technici bezmála ve 220 případech.
Zákazník UNIQA může díky SafeLine vést i Knihu jízd, hlídat servisní intervaly nebo analyzovat zpětně svoji jízdu, případně nehodu.
Kromě toho motorista s asistencí SafeLine ušetří na povinném ručení i na havarijním pojištění 5 až 25 %, pokud najede méně než 20.000 km ročně (nájezd na dálnicích se započítává jen z poloviny). Telematickou jednotku v autě, která kilometry a druhy komunikací načítá, tak uvítají hlavně sváteční řidiči nebo majitelé druhých aut do rodiny. Takových je aktuálně asi 15.000.
O společnosti UNIQA
UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již více než pětadvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje v sedmičce nejsilnějších pojišťoven v ČR.
UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Insurance Group, která je nyní aktivní na 18 evropských trzích a obsluhuje bezmála 10 milionů klientů.
(tz)
Ilustrace Pixabay.com