Virtooal.com boří výhody kamenných prodejen

Vít Endler

Vadí vám, že v online e-shopech nejde zkusit paruka, brýle, šperky nebo použít řasenka jako doma nebo v kamenném obchodě před zrcadlem? Známe řešení, které tyto hranice odbouralo: Virtooal.com. Je to technologie virtuálního zrcadla určená pro e-commerce platformy. Co stálo za jejím vznikem? A jaké novinky a plány se chystají, poodhalil podnikatel a spolumajitel start-upu Virtooal.com Vít Endler, tvůrce webu o finanční nezávislosti www.financnisamuraj.cz. 

Proč projekt Virtooal.com vznikl, co bylo motivací k jeho založení?

Virtooal.com původně vznikl jako vedlejší projekt u e-shopu s vlasovými příčesky, parukami a barevnými čočkami Happyhair.cz. Zakladatelé e-shopu cítili potřebu lépe svým klientům představit nabízené produkty. První verze virtuálního zrcadla vznikla v roce 2008 a já osobně jsem do něj vstoupil v roce 2017 jako investor. Ve Virtooal.com vidím velkou příležitost zlepšit proces nakupování brýlí, kosmetiky či módy na internetu.

Čím tato novinka nejvíc zaujme?

Projekt Virtooal.com – virtuální zrcadlo a virtuální převlékací kabinka přináší několik výhod. Řeší hlavně jeden z největších problémů e-shopu. Plugin zvyšuje konverzní poměr díky vizuálnímu zobrazení produktu na tváři zákazníka. E-shopu se efektivněji vracejí prostředky vynaložené na marketing. Dokonalejší vizualizace umožňuje snížit objem zboží, které zákazníkovi nevyhovuje a vrací ho zpět. Tím prodejci klesnou náklady.
Zájemce má v e-shopu možnost vyzkoušet si ohromné množství makeoverů (tedy proměn vizáže) nebo třeba brýlí v různých kombinacích. To je v reálném světě téměř nemožné. Ještě větší efekt se dosahuje u vysloveně módního sortimentu. Zákazník se může převlékat do nekonečna. Získá lepší představu, co kupuje, podobně jako v kamenném obchodě. Má možnost své makeovery a outfity sdílet s ostatními, nechat si je okomentovat a podobně. Zkrátka i nakupování na internetu může být zábavné.

Jak se stalo, že „finanční samuraj“ dostal nápad z úplně jiného světa?

Projekt, a tedy i původní zakladatele, jsem nalezl na internetové investorské platformě. Hned na prvním setkání jsem věděl, že je to ono, že tahle práce mě bude bavit. Jsem přesvědčen, že má světový potenciál. Na této půdě narážíte na spoustu neprobádaného, můžete spolutvořit nový trh. Navíc s původními zakladateli se výborně doplňujeme. Ondřej Bagin je obchodník a podnikatel, Peter Soos čistokrevný IT developer a já do projektu přináším znalost e-commerce prostředí, strategické myšlení a firemní procesy tak, abychom mohli nastartovat růst firmy a následně ho i ustát.

Co chcete na trhu měnit, čím ho hodláte obohatit po „česku“?

S projektem Virtooal.com se zaměřujeme na oblast e-commerce a našimi primárními zákazníky jsou e-shopy. Oproti konkurentům se soustředíme hlavně na lokální společnosti. Trh se nachází, dle mého názoru, ve fázi „nice to have“. V praxi to znamená, že e-shopy sice plugin hodnotí kladně, ale nevidí v něm prioritu. Služba není zatím tolik rozšířená a edukace trhu v tomto směru rozvinutá. Snažíme se tedy potenciálním i stávajícím klientům vysvětlovat výhody, jaké úspory může plugin reálně přinést. Přirovnáváme to k chatovacím pluginům, které před několika lety začínaly, ale dnes je provozuje každý.

Popsal byste hlavní konkurenční výhodu vašeho řešení?

Celý trh se bude nyní vyvíjet výrazně rychleji než dosud. To je dané technologickými možnostmi a také tím, že se o podobných službách začíná víc mluvit. My se koncentrujeme na to to, aby náš plugin byl zejména jednoduše „nasaditelný“ v jakémkoliv e-shopu. Cílem je, aby si ho během jednoho půldne sám klient nainstaloval, nahrál si produkty a mohl ho používat. Zároveň chceme zachovat určitou univerzálnost v použití. S naším pluginem v e-shopu si klient nyní vyzkouší brýle, kosmetiku, čočky, šperky a v budoucnu i módu. Takto komplexní nástroj na trhu zatím chybí.

A cena služby bude akceptovatelná?

Naše cenová strategie je nastavena podle velikosti e-shopu, kterou měříme návštěvností a počtem implementovaných produktů. Od pár set euro po finančně náročnější produkty pro velké e-shopy s plnou podporou.

Odkud se rekrutují vaši klienti?

Zatím se zaměřujeme na tři hlavní segmenty – brýle, kosmetika a šperky. A z prvních dvou zmiňovaných máme nejvíce klientů. Do budoucna zacílíme také na módu.

za odpovědi poděkoval
Pavel Kačer