Každý občas sní o něčem, co by si rád splnil nebo pořídil, a to i když na to nemá dostatek prostředků. Lidé v Česku ze všeho nejvíce touží po výhře v loterii (47 %), vlastním bydlení (41 %), luxusní dovolené (35 %) a koupi nového vozu (22 %). Jak ale vyplývá z nejnovějšího průzkumu společnosti Sazka, každý druhý Čech je přesvědčen, že se mu jeho přání nikdy nesplní.
V české společnosti panuje skepse ohledně toho, zda se mohou lidem jejich přání skutečně vyplnit. Více jak polovina Čechů si myslí, že se jejich sen nikdy nestane skutečností. Přibližně třetina doufá, že by se jim mohl splnit ve vzdálené budoucnosti a pouze 16 % je přesvědčeno, že toho dosáhnou už v roce 2019.
Téměř 40 % respondentů v průzkumu sdělilo, že si své sny neplní vůbec. Důvodem jsou chybějící prostředky. „Češi ze všeho nejvíc touží po výhře v loterii, respektive penězích, které jim umožní splnit si jejich další přání. Srovnáme-li skutečné chování nových loterních milionářů s reálnými tužbami, jsou stejná,“ prozrazuje Václav Friedmann, ředitel komunikace společnosti Sazka. Až 60 % nových milionářů se stěhuje do lepšího bydlení, 30 % výherců si koupí nové auto a poprvé na zahraniční dovolenou vyrazí 26 % výherců.
Nejčastěji sníme o 5 milionech
Češi mají zároveň poměrně přesnou představu o tom, kolik peněz by k dosažení svých snů potřebovali. Pro 42 % by to bylo alespoň 5 milionů korun, 30 % by pak stačil i 1 milion. Celkem 9 % Čechů uvedlo, že svá přání by si mohli splnit za částku nejméně 20 milionů. „Ženy jsou skromnější než muži, odhadují cenu svých přání nejčastěji na 5 milionů, téměř 40 % žen by si vystačilo pouze s milionem korun. Naproti tomu až 12 % mužů by ke své plné spokojenosti potřebovalo víc než 20 milionů,“ dodává Václav Friedmann.
O společnosti SAZKA a.s.
SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterijní společnost v České republice s cca 95% tržním podílem na trhu loterií a jiných podobných her. Hlavními loterijními produkty společnosti jsou číselné loterie s nejznámější hrou Sportka. Kromě číselných loterií jsou v produktové nabídce stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Druhým pilířem jsou neloterijní služby, zejména největší mobilní virtuální operátor v České republice SAZKAmobil, dobíjení mobilních telefonů a zprostředkování plateb za služby a zboží nebo prodej vstupenek. Své produkty poskytuje SAZKA a.s. hlavně prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7200 prodejními místy rozmístěnými po celé České republice. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 11 zemích na 4 kontinentech. Sazka a.s. je součástí mezinárodního loterního holdingu Sazka Group (patří sem rovněž podíly v řecké loterii OPAP, italském Lotto a rakouských Casinos Austria). Více na www.sazka.cz a www.kkcg.eu.
(tz)
Ilustrace Pixabay.com