K výběru ojetého vozu zákazníci stále častěji využívají mobilní web nebo mobilní aplikaci. Dostupnost, ovladatelnost a funkce uživatelům usnadňují výběr do takové míry, že začínají mobilní přístup upřednostňovat před stacionárními počítači. Návštěvnost webových stránek AAA AUTO s nabídkou automobilů prostřednictvím mobilního zařízení se ve všech čtyřech zemích, kde společnost působí, v meziročním srovnání zvýšila o desítky procent.
Zájemci o nákup ojetých vozů si stále více zvykají při jejich výběru používat mobilní zařízení. Ať už se jedná o návštěvu webových stránek optimalizovaných pro mobilní zařízení, či využití mobilní aplikace, počet uživatelů enormně stoupá. Mobilní aplikaci AAA AUTO, největší středoevropský prodejce ojetých automobilů, spustil v únoru 2014.
Za první rok svého fungování si aplikaci stáhlo 70 000 uživatelů chytrých mobilních telefonů s operačními systémy Android a iOS od Applu. Meziměsíční růst počtu stažení tehdy činil zhruba 10 %. Aktuální meziroční srovnání za uplynulý rok nyní potvrzuje nový trend. Zatímco v říjnu 2017 si prostřednictvím aplikace či mobilního webu automobily vybíralo 801 850 uživatelů, v letošním roce návštěvníci pokořili milionovou hranici. Na konci října už to bylo 1 240 597 uživatelů, a do konce roku jich pravděpodobně bude až 1,5 milionu. „Statistiky a související telefonický průzkum mezi zákazníky ukazují, že si zájemci o koupi vozu stahují aplikaci vždy, když pořízení nového vozu aktuálně řeší. Stoupající trend výběru vozu prostřednictvím mobilního zařízení však není patrný pouze v tuzemsku, stejnou situaci jsme zaznamenali i ve všech zbylých zemích, kde naše společnost působí, tedy na Slovensku, v Polsku i v Maďarsku,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety.“
Slova generální ředitelky potvrzují statistiky. Meziroční nárůst počtu hledání z mobilních zařízení v České republice činil 54,7 %, na Slovensku 46,1 %, a to z 520 725 na 761 070 uživatelů a maďarští zájemci vyhledávali více o 54,7 %. Mezi nejvíce vyhledávané značky u nás patří vozy značky Škoda. Na druhé příčce figuruje Volkswagen, třetí pozici ovládla značka Ford. Oproti roku 2017 vystřídalo BMW na čtvrtém místě (loni pátý) Hyundai, Top 5 uzavírá Audi. Jedničkou je značka Škoda ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku obsadila páté, respektive šesté místo. V obou zmíněných zemích patří první pozice značce Opel.
(tz)