Exportním teritoriem letošního 21. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade se stal Blízký výhod, tedy oblast zahrnující severovýchodní Afriku, jihozápadní Asii a jihovýchodní Evropu, kterou tvoří státy Bahrajn, Egypt, Irák, Írán, Izrael, Jordánsko, Katar, Kuvajt, Kypr, Libanon, Omán, Jemen, Saúdská Arábie, Sýrie, Turecko a Spojené arabské emiráty. Právě tématu úspěchu v těchto zemích se věnovalo další setkání Klubu exportérů.
Blízký východ nabízí pro české vývozce celou řadu příležitostí, je však nezbytně nutné připravit se i na určitá specifika, která obchod v těchto zemích s často odlišnou kulturou provázejí. O příležitostech i rizicích neplacení při vývozu z Česka na Blízký východ pohovořil Martin Růžička, člen představenstva, náměstek generálního ředitele pro řízení rizik EGAP Exportní garanční a pojišťovací společnost.
Strojírenství hraje na Blízkém východě prim
Vývoz do zemí Blízkého východu byl také hlavním tématem diskuze zástupců českých exportérů. Pozvání k diskuzi přijali Petr Mohelník, jednatel a výkonný ředitel společnosti Ferrit, Jiří Brož, President & CEO Montáže Brož, Radek Jakubský, jednatel společnosti PROMA REHA a Miroslav Tym, poradce předsedy představenstva Bauer Technics.
Kdo chce exportovat, musí být připraven
Součástí setkání pořádaném v prostorech Kláštera minoritů sv. Jakuba byla na závěr také degustace moravských vín z vinařství Maláník-Osička.
Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade od roku 1997 nachází a oceňuje středně velké exportní firmy v České republice. Soutěž založila společnost DHL Express. Při soutěži vznikl Klub Exportérů, ve kterém si podnikatelé mohou předávat své zkušenosti, sdílet informace a scházet se na společensko-odborných setkáních, na kterých mohou čerpat exkluzivní informace a data partnerů projektu o současné ekonomické a geopolitické situaci. Více informací o projektu najdete na
.