Ti dříve narození moc dobře vědí, co je to polárka, psáno s malým písmenkem „p“. Polárkou s malým „p“ se totiž kdysi označoval jakýkoli nanuk či nanukový dort, někdejšíí mluvou polárkový dort. Jako značka začala Polárka existovat brzy po druhé světové válce, od roku 1949. Z tohoto jména se časem stalo obecné pojmenování, tedy to s malým p. Přesah nad značku. Polárce se dostalo největší odměny stejně tak jako některým jiným slovíčkům, jako jsou třeba třeba džíny, televize nebo jar. Letos se legenda vrátila. Co si pod tím představit? O tom Martin Kincl, ředitel marketingu společnosti ALIMPEX FOOD a.s.:
Jaký vztah má ALIMPEX FOOD k Polárce?
Dovolte začít příběhem. Je spojen s medvědy. Odchov ledních medvědů je celosvětově v podmínkách zoologických zahrad velmi obtížný. Každé narozené mládě je velkou událostí, přežije však asi 8 % medvíďat. Pražská zoo není výjimkou. Chová lední medvědy od roku 1932 a za tu dobu se tu narodilo 77 mláďat, ale jen sedm z nich zůstalo na živu. Jedním z nich byla samička Polárka. Tu ve zdejší historii dochovala matka přirozenou cestou. Polárka se dožila 12 let. Byla velice populární a patří jí také jedno prvenství – obchodní využití. Jejím patronem se stal podnik Pražské mrazírny a symbol medvíděte dal do svého loga. Usmívající se medvědice na kusu kry z modro-bílého znaku pak léta střežila mražené ovoce a zeleninu, včetně proslulé Mochovské směsi.
Polárka se však nestala jen jedním ze symbolů pražské zoologické zahrady a zeleniny, ale také balených zmrzlin. Tehdejší Pražské mrazírny využily ohromné známosti medvědice a náklonnosti k jejímu jménu a v roce 1949 začaly dodávat do obchodů zmrzlinu Polárka s obrázkem medvěda. Z toho se později vyvinulo synonymum pro zmrzlinu, které starší generace užívá dodnes. Polárka se dostala i do hudebního či filmového umění. Za zmínku stojí třeba film Zpívající pudřenka nebo písnička Maluj zase obrázky, kde Hana Zagorová zpívá: Proč mi někdy nekoupíš třeba Polárku…
A co bylo dál?
Ze změnami v ekonomice i společenském životě by se někomu mohlo zdát, že zmizela z povědomí i Polárka. Opak je pravdou. I po sametové revoluci se stále výrobky této značky na trhu objevovaly. Práva vlastnila společnost Pragolaktos, a když ALIMPEX FOODx tento podnik koupil, přešla práva k ochranné známce na nás. A my jsme se rozhodli tuto značku tak trochu jako retro záležitost, ale převážně s novým obsahem, začlenit do svého sortimentu.
Comeback takové značky asi bude ve velkém stylu…
Určitě ano, alespoň pokud jde o produktovou rozmanitost. Inovovali jsme i logo, i když původní ikona, obrázek medvědice Polárky, zůstává. Nebesky dobrá zmrzka Polárka má dnes čtyři výrobkové řady s mnoha příchutěmi chladivého osvěžení a s dalšími novinkami počítáme. Polárka nabízí jak klasické výrobky, na které je veřejnost zvyklá, tak i zcela nové a moderní.
Na čem si tedy už můžeme pochutnávat?
Takzvaná Moderní řada zaujme mladistvým vzhledem obalů a hravými barvami. Představuje trendy zmrzliny nabité ovocem a svěžestí, ale i klasické kornouty nebo oblíbené tvarohové nanuky. Rád bych zmínil šťavnatou zmrzlinu Smoothie mango nebo malina s 30 % ovoce. Eňo Ňuňo je originální zmrzka se žvýkačkovou příchutí, kterou děti milují. Modré a zelené barvy jsme docílili zcela přírodní cestou, modrou jí propůjčila řasa spirulina a zelená vzniká díky chlorofylu.
Řada Premium přináší zmrzliny plné luxusu a jejich obaly se vyznačují elegantním tmavým designem. Hvězdou řady je prémiový nanuk Hogo Fogo Tripple s dvojitou polevou a malinovým nebo karamelovým toppingem. Hogo Fogo mandle či rodinná balení zmrzlinových Dortů z Polárky s luxusním zdobením jsou dalšími hitovkami.
Retro řada obsahuje třeba legendární Ruskou zmrzlinu nebo Kokosino navazující na někdejší Eskymo.
Okusila jsem vaši novinku zmrzlinu Zorba, a ta mi moc chutnala. Už máte první ohlasy zákazníků?
Máme a rád se jimi pochlubím. Myslím, že jsme se v tomto případě trefili naprosto dokonale. Receptura je přesně tím, co dnešní chuti lidí takříkajíc sedí. Jde o zmrzlinu s jogurtem řeckého typu ochucenou medem a mandlemi, k výrobě nás inspiroval námi vyráběný jogurt Zorba. Zatím máme skutečně jen pochvalné ohlasy.
A léto podle vašich představ?
Tak akorát prosluněné, abychom si všichni užili dovolené i prázdnin, kdy je povoleno mlsat více než jindy, protože energii vydáváme spoustou pohybu navíc, a kdy je ten nejlepší čas se osvěžit něčím příjemně chladivým. Přál bych si, aby se kupující k Polárce vrátili, aby ji vnímali jako značku, která jim patří.
ptala se Eva Brixi