Pro skupinu Emil Frey, která se před dvěma lety stala majitelem českých zastoupení Peugeotu a Citroënu, je Jaromír Heřmanský jednou z klíčových manažerských osobností. Řídí totiž strategickou oblast automobilového businessu, a to prodej firemním klientům. Takzvané B2B prodeje se totiž na celkových prodejních výsledcích podílejí dvěma třetinami. Firmy jsou takřka výhradním odběratelem užitkových a manažerských vozů, což jsou dva hlavní segmenty, které má B2B ředitel Jaromír Heřmanský v hledáčku. Jeho hlavní náplní práce jsou jednání s leasingovými společnostmi, s korporátní klientelou, řízení týmu fleetových manažerů … a nečekaně také vedení projektu prodeje ojetých vozů. Nejen k tomu mířily naše otázky:
Máte za sebou zdařilý rok 2017, Peugeot byl poprvé v historii nejprodávanější značkou lehkých užitkových vozů v ČR, přitom jste neuvedli na trh žádnou novinku. Co tedy stálo za vaším úspěchem?
V prodeji lehkých užitkových vozů nehraje uvádění novinek tak zásadní roli jako u osobních vozů. Klienti očekávají kvalitní, spolehlivý produkt s vysokou užitnou hodnotou, který dokonale vyhoví jejich profesním požadavkům, a naše nabídka lehkých užitkových vozů beze zbytku tato očekávání splňuje. Máme ucelenou modelovou řadu užitkových vozů různých velikostí, která umožňuje mnoho úprav na míru, a dokážeme tak uspokojit takřka 99 % potřeb zákazníků. Za naši vedoucí pozici na českém trhu užitkových vozů vděčíme také stabilní obchodní politice, vysoké úrovni služeb a profesionálním prodejcům. Zřídili jsme rozsáhlou síť center Peugeot Professional, kde je o klienta dokonale postaráno, počínaje odborným poradenstvím přes testovací jízdy až po flexibilní servisní smlouvy. Velmi nám loni pomohlo i to, že jsme uspěli v řadě výběrových řízení. Dosáhli jsme tedy prodejního rekordu i bez novinek, ale letos nový produkt v segmentu LCV chystáme.
Nač se můžeme těšit?
Na konci letošního roku uvedeme nový Peugeot Partner. V tomto okamžiku toho o něm ještě moc prozradit nemůžeme, ale jeho osobní verze s názvem Peugeot Rifter, která měla nedávno v Ženevě světovou premiéru, naznačuje, že Partner bude z hlediska designu, technologií i motorů velice zajímavý a vyspělý model.
V Ženevě jste představili i Peugeot 508. Jak výrazně se tento model projeví na B2B prodejích?
Předpokládáme, že zásadně. Peugeot 508 je zástupcem kategorie manažerských vozů a více než dvě třetiny prodaných automobilů zamíří pravděpodobně do firem. Nový Peugeot 508 prošel radikální proměnou oproti svému předchůdci. Dostal nový typ karoserie typu fastback s prvky kupé. Je velice atraktivní, reprezentativní a s výkonnými a současně úspornými motory. Je to skutečná vlajková loď značky Peugeot.
Oproti svému předchůdci představuje, alespoň podle informací, které jsou k dispozici, model Peugeot 508 opravdu velkou změnu. Je sportovnější, agresivnější, s menším zavazadlovým prostorem… Určitě míří na mladší a méně konzervativní cílovou skupinu než původní model.
Dá se z toho usuzovat, že se změnily požadavky klientů, nebo spíše usilujete o nové příznivce?
Záměrem tvůrců tohoto automobilu bylo bezpochyby omladit cílovou skupinu a získat novou klientelu. Nicméně předpokládáme, že mnoho zákazníků zajímajících se o nový model bude i z řad našich stávajících uživatelů vozů Peugeot 508, i milovníků jiných našich modelů. Typickým klientem nového modelu 508 je tzv. user-chooser, tedy uživatel vozu, který si svůj služební automobil může zvolit, splní-li určitá firemní kritéria většinou z hlediska pořizovací ceny či měsíční splátky. A na něj se budeme v tomto případě obracet, protože tento klient se chce odlišovat, užívat si řízení, jezdit s autem, které vyjadřuje společenský status svého majitele… A my mu to s naší novou 508 umožníme. Navíc pro rozšíření portfolia klientů a pokrytí všech jejich potřeb odhalíme letos na podzim Peugeot 508 také ve verzi SW.
Vraťme se ke klientům užitkových vozů. Připravujete pro ně nějaké akční nabídky? A reagují na ně vůbec?
Letos podruhé pořádáme akci 7 dní pro profesionály. Jde o obdobu naší tradiční akce 7 dní Peugeot, kterou pořádáme pro soukromé osoby a která je jedním z největších zdrojů objednávek. Loni jsme zkusili přidat podobný koncept pro firmy, a s úspěchem, proto jsme se rozhodli tuto akci uspořádat i letos. Bude probíhat od 16. do 22. dubna a jejím hlavním lákadlem bude tříletý servis zdarma.
Nedávno jsme vás spatřili v čele nového projektu – Emil Frey Select. Měníte funkci, nebo jde o souběžný koncept, jemuž jste se rozhodl věnovat? Souvisí nějak s vaší funkcí B2B manažera?
Ne, neměním svou pozici, vedení projektu Emil Frey Select jsem k ní přibral. Souvislost s B2B tam je, a to zejména z pohledu sledování a měření zůstatkových hodnot vozidel, z čehož se pak odvíjejí výše leasingových splátek. Kromě toho program Emil Frey Select je určen i pro firemní klientelu.
Co přesně Emil Frey Select je? A co od tohoto programu očekáváte?
Emil Frey Select se zaměřuje na prodej prověřených a kvalitních ojetých vozů všech automobilových značek. Švýcarská firma Emil Frey, která si pro tento projekt vybrala Českou republiku jakožto pilotní zemi, definovala přísná pravidla a standardy se záměrem posunout úroveň prodeje ojetých vozů na zcela novou úroveň. Základem je precizní předprodejní prohlídka každého vozu. Ty, které projdou, dostanou certifikát Emil Frey Select, a splní-li zároveň vstupní parametry, tedy stáří do osmi let a nájezd do 180 000 km, získají i plnohodnotnou záruku platnou po celé Evropě. Zřídili jsme rozsáhlou internetovou platformu emilfreyselect.cz, kde najdete stovky prověřených kvalitních vozů, dále call centrum, které obratem reaguje na vaši poptávku, a v neposlední řadě reprezentativní showroom v pražských Vysočanech, kde si můžete vůz otestovat a kde se o vás náš vyškolený personál kompletně postará, včetně zajištění všech souvisejících služeb, jako jsou pojištění, financování atd. Naší snahou bude prodat do roku 2020 na českém trhu 20 000 kvalitních ojetých vozů a vybudovat rozsáhlou síť prodejních míst po celé ČR. Program Emil Frey Select je otevřen i externím partnerům mimo skupinu Emil Frey formou franšízy.
připravila Eva Brixi