Nakoupit dárky ještě dříve, než v kamenných obchodech začne typické předvánoční šílenství a než se e-shopy stačí zahltit objednávkami. Trend, který je možné vypozorovat v posledních letech, podporují tuzemské e-shopy v rámci akce Dny dopravy zdarma. Letos se zapojilo téměř 1 600 internetových obchodů a statistiky cashback portálu Tipli ukazují mimo jiné i na to, že hitem Vánoc bude chytrá elektronika.
Dny dopravy zdarma, během kterých se zapojené internetové obchody vzdají poštovného na své objednávky, letos trvaly od 13. do 15. listopadu. Poprvé se tak jednalo o vícedenní akci. „Prodloužení z původního jednoho dne na celé tři hodnotíme velice pozitivně. Lidé nakupovali rovnoměrně v průběhu celého jejího trvání,“ říká CEO cashback portálu Tipli Michal Hardyn. Zatímco do prvního ročníku v roce 2012 se zapojilo 583 e-shopů, letos se jejich celkový počet šplhal k 1 600.
Statistiky cashback portálu Tipli, který spolupracuje s více než 900 e-shopy, napovídají, že hitem letošních Vánoc bude smart elektronika (smartphony, chytré hodinky, zařízení do domácnosti nebo třeba drony). Nákupy elektroniky tvořily přes 11 % všech transakcí, podobnou část zaujímal také segment vybavení pro dům a zahradu.
„Rekordní nárůst nákupů jsme zaznamenali u obchodu 4Home s bytovými doplňky, kde jich bylo uskutečněno čtyřikrát více. Naopak letos nebyl příliš velký zájem o nábytek, v této kategorii šly nákupy o 50 % dolů,“ přibližuje průběh letošní akce na Tipli Michal Hardyn.
Až 13 % všech nákupů bylo v rámci Dnů dopravy zdarma uskutečněno v obchodech s kosmetikou a zdravotnickými potřebami. „Chřipkové období motivovalo lidi k nákupu léků a výživových doplňků online. V lékárnách Dr. Max a Pilulka jsme zaznamenali téměř trojnásobný počet nákupů oproti normálnímu stavu,“ prozradil Michal Hardyn.
Nejoblíbenějšími módními obchody byly v rámci Dnů dopravy zdarma ZOOT, Vivantis, Bonprix, Tchibo a Astratex (přičemž ZOOT a Bonprix nebyly do akce oficiálně zapojeny). Nákupy v našich největších nákupních galeriích, kterými jsou MALL.cz a Kasa.cz, narostly podle Tipli v rámci letošních Dnů dopravy zdarma oproti loňsku na dvojnásobek.
Tipli je v současnosti nejrychleji rostoucím cashbackovým portálem v České republice. Svým uživatelům vrací za nákupy v partnerských e-shopech až 33 %, což je nejvíce v ČR. Portál Tipli.cz byl spuštěn v říjnu 2016. Za 12 měsíců se mu podařilo získat 250 000 uživatelů, zařadit se mezi 3 největší cashback portály v Česku, stát se jedničkou na Slovensku a spustit portál v Polsku. Do budoucna plánuje rozšířit své působení i v rámci dalších států a má ambici stát se nejrychleji rostoucí cashbackovou platformou v regionu střední a východní Evropy.
(tz)