Aktivity, jež mají smysl. Přidaná hodnota, která těší. Pomoc tam, kde je to potřeba. Ohleduplnost, citlivý přístup. Tak bych charakterizovala řetězec drogerií a parfumerií ROSSMANN.
Právě například skončila kampaň nazvaná Vraťte stromům korunu, která již podruhé dala zákazníkům ROSSMANN jedinečnou šanci přispět na výsadbu vzrostlých stromů, a podpořit tak českou přírodu. Oproti loňskému roku se podařilo pokořit vytouženou hranici 300 a vybrat částku, která umožní zasadit již 367 stromů. Projekt se opět konal ve spolupráci se společností Henkel divizí Beauty Care ČR a probíhal ve všech 131 prodejnách od července do 10. září 2017. Z každého prodaného výrobku značek Fa, Syoss, Vademecum, Palette a dalších putovala 1 Kč do sbírky. Následnou výsadbu stromů ve vybraných lokalitách ČR zajistí organizace Sázíme stromy. Výčet dobrých skutků by mohl pokračovat. Ale nejde jen o výjimečné počiny. Každodenní běžný provoz prodejen dává nám, zákazníkům, na srozuměnou, že jsme zde vítaní a že si nás váží. Vladimír Mikel, jednatel společnosti, se v rozhovoru snažil přiblížit zásady, jichž se ROSSMANN drží:
Vaše společnost má zajímavou image. Široká veřejnost ji hodnotí jako laskavou, vlídnou značku, v jejíchž prodejnách se nakupuje v klidu a s porozuměním. Přesto že i vy se potýkáte s nedostatkem prodavaček, atmosféra je pro zákazníky stále stejná: přívětivá. Čím to?
Respekt, odpovědnost i morálka jsou součástí našeho interního etického kodexu, a jsem velmi rád, že nás zákazníci tak vnímají.
A je to hlavní identifikační znak, jímž se lišíte od konkurence?
Nejen, že dbáme na profesionální vystupování svých zaměstnanců vůči zákazníkovi, ale snažíme se, aby zákazník byl spokojen i s naším sortimentem, který neustále rozšiřujeme, a s kvalitou výrobků našich značek.
Nakupují u vás především ženy, maminky. Víte, čeho si ony u vás nejvíce cení?
Těch faktorů je několik. Je to dáno sortimentem, který nabízíme, včetně věrnostního programu Rossmánek, velikostí a komfortností prodejen. Samozřejmostí je i milý a ochotný personál, který vždy rád poradí. Této zásady se držíme, vidíme v ní velký potenciál. Dostat na místě dobrou radu, pokud ji člověk potřebuje, je to nejlepší, co můžeme dát.
Morální vztah člověka k člověku je u vás zákonem. Zdá se mi až neuvěřitelné, že v době, kdy se svět nechává unášet anonymními technologiemi a anonymní komunikací, se v ROSSMANNu mohu zeptat, poradí mi, s úsměvem a porozuměním…
Klademe důraz na osobní přístup ke spotřebiteli, snažíme se pochopit jeho potřeby a vyjít mu vstříc. Personál prodejen prochází školením zákaznického servisu a jeho profesionalita je pro nás velmi důležitá. A troufám si tvrdit, že se skutečně i tímto přístupem lišíme od konkurence.
Co je při přijímání nových pracovníků prioritou?
Na našich zaměstnancích je mnohdy vidět, že svoji práci mají opravdu rádi. A to je jeden z hlavních požadavků na ně: aby měli chuť do práce a rádi komunikovali s lidmi.
Prosluli jste také projekty zaměřené na společenskou odpovědnost. Co jimi chcete sdělit ostatním? A proč zrovna jdete touto cestou?
Celospolečenská odpovědnost firmy je jedním z hlavních pilířů naší strategie. Hlavní projekt, který zastřešuje všechny naše aktivity, se jmenuje ROSSMANN Inspiruje. Máme za cíl podporovat oblasti zdraví, rodičovství, vzdělání, dobré skutky, ekologii a dobrovolnictví. V každém z těchto pilířů máme určitý projekt na podporu dané oblasti. Naším největším a nejvýznamnějším projektem celospolečenské odpovědnosti je charitativním kampaň Dejme úsměv dětem. Prostřednictvím této kampaně věnujeme každý rok minimálně 5 000 000 korun na pomoc ohroženým dětem. Tento rok proběhl již osmý ročník a za všechny ty ročníky jsme darovali na pomoc dětem přes 46 milionů korun.
ROSSMANN roste. I prostřednictvím změn, které se u vás v centrále odehrávají. Mohl byste komentovat ty stěžejní?
Největší plánované změny se týkají unifikace prodejen a jejich nového designu. Naším cílem je modernizovat většinu našich prodejen tak, aby odpovídaly modernímu trendu, byly komfortnější pro naše zákazníky a měly jednotnou tvář.
Jak byste charakterizoval vaši strategii příštích let?
V následujících letech se soustředíme na rozšíření sortimentu produktů, včetně vytvoření e-shopu. Zároveň bychom chtěli otevřít nové prodejny v atraktivních lokalitách a modernizovat původní prostory.
Klientsky orientovaná firma, jejímž základem jsou kamenné obchody, to je dnes velmi náročná parketa. Proč myslíte, že široká veřejnost do vašich prodejen chodí i přesto, že internetové nakupování je dnes fenomén?
Dnešní zákazník je možná časově vytížený, ale stále hledá u produktu nějakou přidanou hodnotu. A tím může být i osobní přístup našich zaměstnanců k jeho potřebám.
Slevy, akce, novinky – čemu dávají lidé přednost?
Podle zákaznického průzkumu dávají kupující přednost slevám a různým akcím. Ale cena by neměla být důležitější než kvalita produktu. Jsem velmi rád, že můžeme svým zákazníkům nabídnout široký sortiment kvalitních výrobků naší privátní značky vyrobených v Německu.
Máte představu o ideálním zákazníkovi?
Ideální zákazník je ten, který rád a často nakupuje a dává přednost kvalitním produktům.
Brzy začnou lidé přemýšlet o vánočních dárcích. Co nabídnete?
Od 18. září probíhá v našich prodejnách vánoční věrnostní kampaň „Užijte si s celou rodinou“, během které mohou lidé z každého nákupu sbírat body a za ně obdržet za výhodnou cenu hned dva dárky – hrneček s plyšovým hrdinou z animovaných filmů produkční společnosti Dreamworks. Samozřejmě na naše příznivce čeká mnoho zajímavých akcí a předvánočních slev, o nichž se vždy včas dozví.
otázky připravila Eva Brixi